Каментары да артыкула

«Дарагія расейскамоўныя беларусы! Вы пакідаеце незамкнёнымі дзверы хаты, за якімі ўжо стаіць кодла бандытаў»

  • Хопіць лухты
    12.07.2025
    Адкуль гэта паразная пазіцыя бярэцца? Уся Прыбалтыка гаворыць па-руску, палякі цалкам выдатна разумеюць, украінцы шпараць. Гэта НАШАЯ мова, мова нашых міжнацыянальных зносінаў. І з гэтай мовай мы пойдзем вызваляць нас ад рызыкі нападу фашысцкай расеі.
  • :D
    12.07.2025
    Хопіць лухты, "Уся Прыбалтыка гаворыць па-руску, палякі цалкам выдатна разумеюць", "з гэтай мовай мы пойдзем вызваляць нас ад рызыкі нападу фашысцкай расеі".

    Nice bait.
  • ў Хельсінкі, была 100 маскоўскамоўная школка, тым годам зачынілі яе
    12.07.2025
    Хопіць лухты,

    імперская брахня , каля майго цесця ў Хельсінкі, была 100 маскоўскамоўная школка, тым годам зачынілі яе , мая праца, я і мае родныя пісалі скаргі ;)
  • "Прыбалтыка " імперскае кодавае слова, як і "белоруссія"
    12.07.2025
    Хопіць лухты,
    "Прыбалтыка " імперскае кодавае слова, як і "белоруссія", Беларускамоўные не чытаюць далей, хлопец з омска . Увогуле Маскоўская імпэрыя — краіна дзіўнай, проста-такі касьмічнай гармоніі: у ёй агідна абсалютна ўсё. Улада, апазыцыя, клімат, дарогі, СМІ, эканоміка — ніводная дэталь не псуе карціны, выломваючыся з агульнага стылю
  • Літвін
    12.07.2025
    Хопіць лухты, у складзе гэтай кансервы мазгі цалкам адсутнічаюць
  • T
    12.07.2025
    Хопіць лухты, наивно полагать что пу остановится в связи с тем что люди используют другой язык. В грузии это его не остановило. Также как и адольфа ничего такого не останавливало. Единственное чего боятся гопники в виде пу. Это ответа за их действия. Гопники понимают только силу. Также наивно полагать что язык это такая прививка от бешенства. Посмотрите пример кореи. Там половина страны - фанатики, хоть и говорят на родном корейском. Родной язык им ни сколько не мешает самим стать гопотой. И заключать союзы с пу. Что за бред товарищ переводчик выдал - не очень понятно. Какие двери? Все на много проще. Не надо тут философии чтоб понять - остановить зло может только конкретный и серьезный ответ, а не «обеспокоенность» хоть и высказанная на другом не важно каком языке.
  • Змагару з саламянымі млынамі
    12.07.2025
    ў Хельсінкі, была 100 маскоўскамоўная школка, тым годам зачынілі яе , адкуль ты такі памочнік там узяўся? ты паглядзі, што адбываецца з фінаўскай эканомікай: 2 (два!) гады рэцэсіі, ані інвестыцый, ані гандлю, ані жадання моладзі там заставацца. Там ва ўсю зараз падымаюць галаву пуціна-фэрштэеры, бо гэтая краіна была цалкам прысмактаная да Расеі.
    Замест таго, каб нешта там разбураць, ідзі паспрабуй хоць штосці для іх стварыць, калі цябе там узялі на азыль які!
  • Гиенам
    12.07.2025
    ў Хельсінкі, была 100 маскоўскамоўная школка, тым годам зачынілі яе , как это по польски, по гиенски
  • Імя
    12.07.2025
    ў Хельсінкі, была 100 маскоўскамоўная школка, тым годам зачынілі яе ,
    Ну і дурань! Калі ў бацькоў дзеці там і яшчэ не ведаюць фінскую - як і дзе ім вучыцца? Ці ты адкрыў замест гэтай школы беларускамоўную?
  • Дэкалянізацыя Маскоўскай імпэрыі , адзіны шлях спыніць маскоўскія захопніцкія войны
    12.07.2025
    Змагару з саламянымі млынамі,
    ў мяне жонка Фінка, Дэкалянізацыя Маскоўскай 🇷🇺 імпэрыі — адзіны шлях спыніць маскоўскія захопніцкія GAZAVAT войны. І я не маю на ўвазе імперыялізм Пуціна, але маскоўскі імперыялізм увогуле, ад Салжаніцына і Бродзкага да Навальнага і Дугіна.
  • Ошибочное мнение
    12.07.2025
    Гиенам, поляки имеют о подлости такое же представление как и мы. И подлость не в их традициях.
  • Мнение верное
    12.07.2025
    Ошибочное мнение, поляки - да, несомненно! Но белополяки это особая каста пронизанная ненависть ко всему советскому и российскому.
  • Саўковаму тролю
    12.07.2025
    [Рэд. выдалена]
  • Юрась
    12.07.2025
    Калі за дзвярамі стаяць бандыты,пра культуру думаць позна, сп. Перакладчык.Трэба падпіраць дзверы і браць у рукі тапор.
  • Імя
    12.07.2025
    T, не раўняйся з грузінамі, ваня. На тых хоць нападаць давялося, а вы, губернскія нікчэмы, - самі расейцам краіну аддалі. Калі б не прага да ўлады лысага, то й намінальнай узгадкі ўжо б не засталося.
  • на імперскіх наратывах толькі ГУЛАГ і магчыма пабудаваць
    12.07.2025
    "Гісторык Алег Латышонак пра эмігрантаў новай хвалі: «Гавораць па-расійску ў сітуацыі, калі маскаль топча Беларусь! Проста жах!»"

    я шмат крытыкую Беларусаў Падляшча, і Латышонка ЯК "праваслаўнага " гісторыкa , алеж тут Я З ІМ НА 110%, «Гавораць па-расійску ў сітуацыі, калі маскаль топча Беларусь! Проста жах!» , зразумела усім што наступныя 5 год Лукашэнкі паспрабуюць спыніць Маскоўскі імперыялізм . 2014-2020 яны гэта ужо рабілі і наш oфіcны планктон замест нашых трасяншыкаў выбраў прыблудаў, людзей на 100 % Маскоўскамоўнай імперскай культуры . Нацыя атрымала жахлівую лекцыяю , малюся каб мы усе зразумелі што без Мовы роднай , на азіяцкіх імперскіх наратывах толькі ГУЛАГ і магчыма пабудаваць ...
  • .
    12.07.2025
    Тыя, хто падтрымлівае гэтага аратара, чытаюць толькі загаловак пра ГУЛАГ і імперыі (часам піша "эмперыі"), але не сутнасць?
    Сутнасць схаваная пасярод звычайнай нацыянальнай рыторыкі, а часам і цытат ад Яські-гаспадара (Каліноўскага):
    "зразумела усім што наступныя 5 год Лукашэнкі паспрабуюць спыніць Маскоўскі імперыялізм".

    Гэта здрада.
  • Барадзед
    12.07.2025
    на імперскіх наратывах толькі ГУЛАГ і магчыма пабудаваць, может дело не в том на каком языке говорить, а что именно на нём говорить? Скажи что-то интересное на белорусском, и люди к тебе потянутся.
  • д-з
    12.07.2025
    Барадзед, Политика вашей парти заключается в том, чтобы говорить на йызыке всякую чушь, и чтобы люди бы всё равно к вам тянулись.
  • %
    12.07.2025
    Хоць без лыжкі сьвінства не абышлось у выказваньні, але менавіта так - вы самі запрашаеце у наш дом рабаўнікоў і бандытаў. Задумайцесь, моцна задумайцесь, асабліва тыя хто на нешта яшчэ і прэтэндуе
  • беларускамоўны
    12.07.2025
    %, ну так, маеце рацыю. Трэба, каб Пазняк анасаваў змены ў крымінальны кодэкс пасля лукі: калі рабаўнік трапіў у дом праз тое, што той не быў зачынены - трэба судзіць гаспадара за саўдзел у рабаўніцтве..
  • Дверь 30 лет открытой стояла
    12.07.2025
    %, думаете остановить их мовой СЕЙЧАС, после 3-х лет войны?
    Воскресные прогулки (почему то) не сработали, давайте ещё что нибудь этакое попробуем ...
  • Хворбз
    12.07.2025
    %, Хацелася б убачыць ад геніальнага мысліцеля-перакладчыка Шупы (нік Лапідар) дакладную цытату наконт "стральбы у народ".
  • Юрась
    12.07.2025
    Дверь 30 лет открытой стояла, Ну напрыклад, выкажам заклапочаннасць у Брусэлі і сфоткаеммя з Фон Дер Лаян.
  • ці кава
    12.07.2025
    а калі б расейцы выбралі б прыкметай "рускага сусвету" тых, хто ўжывае кісларод - трэба перастаць дыхаць?
  • Выкіньце ружовыя акуляры
    12.07.2025
    ці кава, калі б не бывае. Ёсць рэальны факт, што Расія пашырае і ўтрымлівае сферу расейсай мовы, якая перакладаецца на сферу рэальнага ўплыву. А калі не атрымліваецца ўтрымаць, нападае як на Украіну.

    Колькі яшчэ людзей павінны забіць расіяне і колькі яшчэ Расія павінна адкрыта заявіць аб важнасці расейскай мовы, каб да вас дайшло, што не "всё равно"?
  • Беларусцы далей хадзіце да маскоўскай рпц КГБ, надавайце дзецям маскоўскія імёны
    12.07.2025
    ці кава, а вы Беларусцы далей хадзіце да маскоўскай "рпц" - КГБ, надавайце дзецям маскоўскія імёны , і навучайце дзяцей на маскоўскай мове , далучаючы іх да гэта жахлівага ардынскага свету

    "8 чэрвеня 1933 г. сакратар ЦК КП(б)Б Мікалай Гікала і старшыня СНК БССР Мікалай Галадзед атрымалі сакрэтны ліст з Нараўлянскага раёна. Непісьменная пісулька на беларускай мове, у якой мясцовыя кіраўнікі скардзіліся на страшэнны голад у сваім раёне: “На гэтых днях (2 чэрвеня) меў мейсца з рада вон выходзячы факт: гр. в. Ціхін (Акопскага сельсавету) Сікорская ноччу зарэзала свайго 9-гадовага дзіцяці. Частку ўнутранасцей пасьпела паесьці, назаўтра ўтопіла другога дзіцяці і памерла сама ад істошчэньня”. Такі жудасны факт прыводзілі нараўлянскія начальнікі і слёзна заканчвалі сваё пасланне: “Без сур’ёзнай дапамогі рэспубліканскага цэнтру абысціся не зможам”.
    "Такое ж бядотнае становішча было і ў суседнім Ельскім раёне, аб чым чэкісты рапартавалі ў Менск. У 200 сем’ях з 250 аднаасобных гаспадарак дзеці і дарослыя апухлі ад голаду, за два месяцы з-за схуднення памерла 20 чалавек. “Аднаасобнік хутара Рэдзька Калодзей Мікіта, каб не бачыць пакуты галоднай сям’і, запёр у хаце жонку і трох малалетніх дзяцей, забіў наглуха дзверы і вокны, пасля чаго сам некуды знік. Жонка і двое дзяцей Калодзея ўжо памерлі, аднаго малога выратавалі суседзі. У в.Меляшковічы ўдава Ціханава Ульяна з голаду кінула траіх дзяцей і сышла няведама куды”, – прыводзілі жудасныя прыклады чэкісты.
    На Гомельшчыну з Менска выехала спецыяльная камісія для праверкі фактаў. 21 чэрвеня Бюро ЦК КП(б)Б занесла ў пратакол: у Ельскім і Нараўлянскім раёнах мор закрануў да 60 працэнтаў насельніцтва. Людзі ядуць не толькі “ліпавае лісце, верас, мох і мякіну, а ў некаторых гаспадарках нават катоў, сабак і конскую падаль”. Сталічныя таварышы вымушаны былі прызнаць факт канібалізму: “У в. Акопы… жонка бедняка, пайшоўшага на працу ў горад, вярнулася дадому і знайшла свайго сына Валодзю мёртвым, адрэзала ногі дзіцяці і зварыла са шчаўем. Паела шчаўя сама і пакарміла другое дзіцянё. Назаўтра памерла сама і другое дзіцё”.
  • .
    12.07.2025
    Так, гэта таксама аргумент.
    1. Расея акупавала не толькі краіны з рускамоўнымі.
    Калі гэта былі іншыя краіны, аргумент пра правы рускамоўных проста не гучаў, але жаданне захапіць і навесці свой парадак нікуды не знікала.

    2. Не абавязкова заўсёды падпарадкоўвацца Пуціну (або іншаму цару), калі ён кажа "гэта маё" на што захоча.
    Англійскія і гішпанскія каралі не прад'яўляюць прэтэнзій на ўсе краіны, дзе могуць знайсціся англамоўныя або гішпанамоўныя людзі.
    Сучасныя носьбіты той рускай мовы маюць права і на сваё разуменне перспектыў той мовы, на нязгоду з пазіцыямі Масквы па розных пытаннях.
  • Джэк Блэк
    12.07.2025
    ці кава, Ну, калі для вас рускай йызык-гэта кісларод, то так, маеце рацыю.
  • ці кава
    12.07.2025
    Выкіньце ружовыя акуляры , калі рабаўнік хоча абрабаваць - ён зробіць, якія б ты замкі не ставіў. Адзінае , што яго стрымае - страх пакарання... А расейскамоўны яго пакарае, ці беларускамоўны - гэта ўжо не мае ніякага значэння. Х
  • ці кава
    12.07.2025
    Беларусцы далей хадзіце да маскоўскай рпц КГБ, надавайце дзецям маскоўскія імёны , для мяне гжта гучыць : "у Мезазоі велацараптары па загаду тыраназаўра з'елі сам'ю дыпладокаў і трыцэратопса". Сумны расповед, але якое дачыненне ён мае да сённяшняга дня? Перастанце жыць мінулым і плануйце будучыню..
  • Здаровы сэнс
    12.07.2025
    ці кава, Памятайце мінулае, каб не паўтараць яго ні ў сучаснасьці, ні ў будучыні.
  • ці кава
    12.07.2025
    Здаровы сэнс, і як вы збіраецеся, ведаючы тое, што напісаана вышэй, "не паўтараць"? Як гэтыя веды вам дапамогуць? Гэта не большае, чым скігленне без аніякай практычнай карысці: "ай, мы былі такія няшчасныя, нас маскалі скарылі, забілі усю нашую інтэлігенцыю і цяпер мы такі няшчасны народ". І гэтая песня гучыць ужо колькі дзесяцігоддзяў. А павінны гучаць прапановы, прычым тыя, якія улічваюць сучасны стан грамадства. Калі "вас скарылі маскалі" пры Леніне ці Сталіне (а яшчэ раней пры Екацярыне) - ніякай папярэдняй русіфікацыі не было - усе размаўлялі па-беларуску. Шмат гэта ў чым дапамагло? Ну дык лагічна - не ў мове ж праблема.
  • Чык-чык, я у домiку
    12.07.2025
    Джэк Блэк, Всё идёт к корейско-китайскому сценарию, какая разница на каком языке?
  • ЎІЎ
    12.07.2025
    Сяргей Шупа абсалютна мае рацыю. Шкада толькі, што многія беларусы далей нават на секунду не хочуць пра гэта задумацца, а пазней плачуць, што чаму ёсць як ёсць.

    Асабліва варта звярнуць увагу на частку новых палітычных актывістаў, якія далей трымаюцца пазіцыі "какая разніца", або напрамую бароняць іх расейскую.
  • Беларус
    12.07.2025
    ЎІЎ, Так. Мае. Але і шматлікія беларускамоўныя беларусы дагэтуль ня ведаюць, дзе месьціцца афіцыйны Менск ды з глупства (альбо сьвядомай мярзоты) называюць "беларускім бокам" акупанта. Эфект ад чаго не надта лепей за расейскамоўнасьць.
  • .
    12.07.2025
    Дадам да кантэксту з каментарыяў:
    1. Аўтар пагаджаецца з меркаваннем "гэта тычыцца беларусаў за мяжой, у асноўным", на што кажа
    "За мяжой — так, бо нахалеру там патрэбная расейская мова. Напрыклад дзецям, аб якіх стараюцца “как бы не забыли родной язык»..."
    2. Не пагаджаецца з меркаваннем "няма расейскамоўных беларусаў, ёсьць зрасейшчаныя беларусы", на што кажа
    "Называць іх зрасейшчанымі — гэта ня толькі яшчэ больш, як вы кажаце “легітымуе”, але і не пакідае ніякай надзеі."
    П.2 якраз пра той хворы наратыў, які тут у каментах НН сістэмна прасоўваецца: ў РБ рускі свет, жывуць манкурты, трэба выпісаць іх з беларусаў. Падзел і нянавісць па прыкмеце мовы (што не мае будучыні).
    Як я бачу, аўтар не пра падзел і безнадзейнасць (цікавыя Расеі), а пра матывацыю, штуршок да пераходу да беларускай мовы.
  • Усе проста
    12.07.2025
    Няма ніякіх рускамоўных беларусаў - калі беларус не ведае мовы - гэта ўжо не беларус.
  • ЎІЎ
    12.07.2025
    Усе проста , можна сказаць пра абруселых беларусаў, або тожебелорусов. Выходзіць на адно.

    Але факт, дзіўна назваць беларусам чалавека, які не ведае беларускай мовы.
  • Проще простого
    12.07.2025
    Усе проста , конечно просто! Есть карта поляка - значит поляк!
  • Слушна
    12.07.2025
    ЎІЎ, дзіўна называць бельгійцам чалавека, які не ведае бельгійскай... А амерыканцам, які не ведае амерыканскай...
  • Шэйкспір
    12.07.2025
    ЎІЎ, як купу га**а не назаві - яна купай быць не перастане
  • ЎІЎ
    12.07.2025
    Слушна, аматарам і абаронцам расейскай мовы, якія любяць карыстацца нерэлевантнымі прыкладамі, варта ўсвядоміць, што не існуе такое мовы як бельгійская, амерыканская ці швейцарская.

    Але напрыклад беларсуская існуе, таксама як існуе польская, літоўская, чэшская, венгерская, французская, партугальская, латышская, эстонская, фінская, грэцкая, шведская, італьянская, гішпанская, нідэрландская і шмат іншых.

    Ці лічыце, што палякі і літоўцы маюць права карыстацца сваімі мовамі, а беларусы не і нават не павінны?
  • Дэмагогу
    12.07.2025
    ЎІЎ, няма беларсускай, ёсць беларуская. Але вы ці не здольны зразумець, ці робіце такі выгляд, што не разумееце таго, што было напісана. Прыведзеныя прыклады - доказ таго, што нацыя можа існаваць і без уласнай мовы.
  • Імя
    12.07.2025
    Дэмагогу, можа, калі яна палітычна складаецца з розных этнічных груп, кожная з якіх карыстаецца мовай свайго этнаса.

    Колькі ты збіраешся надалей крыўляцца?
  • J
    12.07.2025
    Шэйкспір, зачем вы так про Польшу?
  • лалал
    12.07.2025
    J, я пра лукашыстскую Беларусь
  • крук
    12.07.2025
    Проще простого , каб атрымаць карту паляка трэба ведаць мову на ўзроўні А1-А2. Колькі русіфікаваных тожебелоруссов могуць свабодна падтрымаць бытавую размову на беларускай мове? Нават проста каментар напісаць на мове?
  • Дзякуй Богу, Я літвін!
    12.07.2025
    Проще простого , палякі? Адкуль палякі на нашае зямлі, ведаеце? Пры ўтварэнні Літоўскай губерніі, у выніку акупацыі Літвы,усіх каталікоў ды пратэстантаў, маскалі запісалі да палякаў. Па сутнасці, гэтыя палякі "яныкі, радста свайго не памятаючыя", сваякі "Іванаў"з Белорусской губерніі (Гомельшчыны, Магілеўшчыны ды Віцебшчыны), якія лічаць сябе русскімі. Яшчэ, быў перыяд паланізацыі, калі Расея прайграла вайну Польшчы і адкупілася нашая зямлю. І па 1939 год, шмат тутэйшых, сталі неўзабаве палякамі. Гэтае з тых часоў, фрыкам палюбілася лацінка. Бо ім літар нашых замала, для сваіх трызненняў.
    З тых, хто не ведае сваіх продкаў,можна каго заўгодна зляпіць: паляка, летувуса, ускраінца, русскага. Бяры ды запісвай. Супраціву не будзе.
  • Крюч' ОК
    12.07.2025
    крук, не надо сказок про уровень А1-А2, вы ещё скажите, что учёную степень нужно иметь.
    Человек по своей воле собирает документы подтверждающие польское происхождение, изучает польский язык и историю Польши, проходит собеседование, стараясь доказать, что он истинный поляк. В этом нет ничего плохого!
    Но объясните мне пожалуйста, каким образом человек доказавший свою принадлежность к польскому народу является белорусом? Только по тому, что может говорить и писать на белорусской мове. Так пол Индии на английском говорит, они что теперь англичане?
  • паляк
    12.07.2025
    Дзякуй Богу, Я літвін! , польскую ідэнтычнасць і часам беларускую выбіралі літоўцы, якія забывлі літоўскую мову бліз гандлёвых шляхоў, вялікі ўплыў на паскарэнне распаўсюджвання такой ідэнтычнасці аказалі паўстанні, якія паказалі, што ад беларушчыны адзін крок да маскальшчыны. Дзякуй прашчурам за самасвядомасць.
  • Будзе артыкул на гэты конт?
    12.07.2025
    Бабарыканцы далей на стронцы маюць сказ:

    "Русский язык – это наш культурный, социальный, исторический, научный, экономический актив, который на протяжении многих лет помогал беларусам развиваться, расти, быть частью великих достижений, открытий и свершений."
  • Маскоўская імперская мова , іх галоўная імперская зброя
    12.07.2025
    Будзе артыкул на гэты конт? , згодны calkam! , Маскоўская імперская мова - іх галоўная імперская зброя . Наша мова наша галоўная антыімперская зброя ! Дзядзька маёй мамы быў вывезены з сям'ёй у Чалябінск, ягоны сын (мамін стрыечны брат, вучыўся ў Віленскім унівэрсытэце) расстраляны ў Катыні. Дзядзька памёр там, тыя, хто выжыў пасьля вызваленьня, зьехалі ў Польшчу. У маміных бацькоў адабралі ўсё і загналі ў калгас. Па лініі бацькі ўсе «раскулачаны» і ў калгас. З суседзямі падобныя гісторыі (былі невялікія хутары 8-10 гектараў зямлі), цяпер там пустата, дзе кустоўем зарасло, дзе ўжо вырас лес, нейкая частка апрацоўваецца калгасам (землі вільготныя былі). Людзей няма, зямля, вызваленая ад людзей. Доўга стаялі сады і гумны (якія сталі калгаснымі), цяпер і гэтага няма… Гарадзенскае ваяводзтва 🏳️❤️🏳️

    на самой справе , 96 % нас за незалежнасць сёння,
    Дэпутат Вадзім Гігін расказаў, што неяк абмяркоўваў з Аляксандрам Лукашэнкам ідэалогію беларускага грамадства.

    «Я сказаў Аляксандру Рыгоравічу, што лозунг «Разам — за моцную і квітнеючую Беларусь» дазваляе нам казаць пра ідэю, якая валодае масамі. Так, слова «моцная» азначае незалежная, суверэнная, абароненая. А «квітнеючая» азначае дабрабыт грамадзян Беларусі»,
    -NN
  • Т
    12.07.2025
    Канадцы которые говорят на французском не менее канадцы чем те которые говорят на английском. Кошмар правда? Я понимаю тяжело понять змагарам что беларусы говорящие НЕ на беларуском - не менее беларусы чем остальные , которые скажем честно в значительном меньшинстве. На данный момент все кто пытается разделить и без того не многочисленное бел общество - делают это потому как сами тупые, либо работают на луку и делают это с умыслом. Это в то время (как и в любое в принципе другое время) - когда в первую очередь важно объединение и поддержка, сплоченность.
  • Любая вялікая мова - моцны сродак уплыву.
    12.07.2025
    Маскоўская імперская мова , іх галоўная імперская зброя,
    Шчыра кажучы, расейцы не надта карыстаюцца тымі магчымасцямі, што дае русский язык.
    Напрыклад "дань з галоў" яны амаль не збіраюць, ў адрозненні ад англамоўных ці франкамоўных калег.
    А тыя ваенныя практыкаванні, што зараз адбываюцца, не пашыраюць, а звужаюць базу русского мира.
    Эффект закэнсельвання відавочны.
  • воля
    12.07.2025
    Т, канадцы размаўляюць ць на ангельскую ці французскай, бо не могуць размаўляць на канадскай
  • Ёсік
    12.07.2025
    На жаль, гэтае пытаньне ў нікуды. Славянскі базар, дзе ўсе і ўсё па-расейску, канцэрт газманава "рускі мір", усялякія асці, баста, рукі ўверх, я беларус, але размаўляць саромеюся, бо як на мяне будуць глядзець людзі і г.д. Беларусы - гэта рускія са знакам якасьці, і шмат каму гэта спадабаецца. Добра, што шчэ не кажуць аб дадатковай храмасоме.
  • Пра актывістаў з пашпартам РБ
    12.07.2025
    Тым часам вялікі аматар расейскай культуры Аляксандр Кныровіч, якога піярыць Белсат і Еўрарадыё ды раней Інфапойнт, на Інстаграме мае запіс пра стрым "Как жить без России?" на... расейскай мове.
  • усё маскоўскае=імперскае = гэта рак
    12.07.2025
    Пра актывістаў з пашпартам РБ ,
    а што вы чакалі а менскага офіснага плянктону ? ад постмадэрністаў ?
    Лукашэнка загаварыў пра прарасійскасць Ціханоўскага", усё не трэба нікому не якіх "хаўрусаў інтэграцыі " з імперый !
    FAJNA!! усё маскоўскае=імперскае = гэта рак !
  • Пан з Рудабелкі
    12.07.2025
    [Рэд. выдалена]
  • Адам Иосифович
    12.07.2025
    На каком языке говорят белорусы почему-то больше всего волнует тех, кто в РБ давно не живёт и никогда туда не вернётся. Беглую оппозицию, философов, активистов и прочих неудачников.
  • Маланка
    12.07.2025
    Толькі не паказвайце артыкул гордым русскоязычным защитникам русского языка Чаламу і Мартынавай.
  • Чалы самы бессэнсоўны, калі ён ужо на кодлы навальнага далучыцца
    12.07.2025
    Маланка,
    Чалы самы бессэнсоўны з ўсіх нашых постмадэрністаў , ён ніводнай кнігі на роднай мове за 30 год не прачытаў , займаецца маскоўскім дэсыдэнствам - стандапам. калі ён ужо на кодлы навальнага далучыцца ?
  • Нёман
    12.07.2025
    Што калі пан Белы меў рацыю адносна беларусаў?
  • Пан з Рудабелкі
    12.07.2025
    [Рэд. выдалена]
  • немного правды
    12.07.2025
    Мова не нужна детям - ибо то, что они потребляют в языковом плане, литература, песни, фильмы, разговорное и письменное сношение - осуществляется на каком угодно языке кроме белорусского, в основном на русском, немного на английском, еще там может по мелочи...
    Мова не нужна родителям (для принудительного освоения детьми из пункта выше) так как они видят в ней фактор риска и некий ущербный фундамент в предстоящей их детям борьбе за существование. Целостного образования на белорусском языке не существует в природе. Если даже школьную программу ребенок освоит на мове, дальше все равно придется учить русский либо английский.
    Мова нужна лишь очень узкому слою национально настроенной интеллигенции, больше как часть имиджа и для демонстрации самоощущения и самоидентификации, чем как средство сношения с окружающим миром.
  • але ж
    12.07.2025
    немного правды, так, мова - гэта сродак уласнай ідэнтыфікацыі. І для сапраўды незалежнай Беларусі гэта будзе важны сродак, які трэба будзе прасоўваць праз справаводства і медыі (як у свой час габрэі адбудавалі іўрыт). Тое што мне катэгарычна не падабаецца ў рыторыцы турбазянонаўцаў і лукаботаў - яны прасоўваюць мову як АДЗІНЫ сродак будавання нацыі. Але беларусы бываюць не толькі беларускамоўныя, таму прасоўваючы мову як імператыў і абавязковы ідэнтыфікатар - гэтак можна толькі разбураць нацыю, а не ствараць яе. Каб будаваць - трэба прасоўваць тое, у чым мы адзіныя, а не тое, у чым мы розныя.
  • крук
    12.07.2025
    немного правды, мова не патрэбная - калі ты не беларус. Ці можа беларус мець беларускі пашпарт не ведаючы мовы? На маю думку - не.
  • Літвін
    12.07.2025
    немного правды, родная мова не патрэбная толькі рабам,манкуртам, здраднікам.
  • у Беларусi -ВКЛ будзе літвінская - беларуская мова
    12.07.2025
    немного правды, Mой сын кажа : мангола - мaскавіцкая (ардынская) мова ўвогуле не патрэбна будзе ў жыцці. Калi мы захаваем нашу Незалежнасць , у у Беларусi -ВКЛ будзе літвінская - беларуская мова, а калi прыйдзецца жыць за мяжой, то будзе патрэбна мова той зaмежнай краiны. А для паразумення з iншаземнымi сябрамі , патрэбна ангельская, польская цi ўкраінская.
  • Моуны срач - национальный вид спорта
    12.07.2025
    крук, а человек доказывающий, что он поляк (карта поляка) может быть белорусом?
  • Дзіўна
    12.07.2025
    А Цыганкоў кажа што ўсё нармальна і правільна
  • Пан з Рудабелкі
    12.07.2025
    Дзіўна , а цыганам абыякава мова тытульнай нацыі.
  • 008
    12.07.2025
    Пофиг на чьи то ожидания. Люди живут для себя и им комфортно говорить и общаться на языке среды обитания. Без падения Лукашенко не иначе как глупо порицать и указывать людям на должное в языковом вопросе. Пускай он пройдётся по улицам Минска или любого областного центра, да и крупного районного. Посмотрит и сделает выводы: сколько он увидит говорящих на русском между собой и на беларусском. Как надоели эти "учители жизни" записывающие себя в просвещённых, а других в "тожебеларусов", "небеларусов", "рассеезинованых беларусов" и т.п. Без изменения власти и конкретных шагов на гос. уровне это всё дешёвая демагогия и самопиар. Люди живут в своей парадигме и свои нереализованные ожидания выплёскивают в негатив к Большенству населения Беларуси. Не знаю где живёт автор, но подозреваю что в эмиграции. Видимо, от общения в эмигрантском закрытом комьюнити и общения в виртуальной тусовке интеллигенции Фэйсбука человек оторвался от реалий современного беларусского общества. Со стороны выглядит как если бы деятели беларусской эмиграции после II Мировой войны из США или Канады в 70-80е годы учили жизни граждан БССР. Кроме как диссонанса с реальной жизнью00 в стране ничего не вызывают такие призывы.
  • большЕнству безграмотному
    12.07.2025
    008, памылкі папраў свае, "грамацей", і коскі пастаў, перш чым нешта пісаць у грамадскай прасторы.
    Ці не пішы на гэтым языку, які дрэнна ведаеш.
    "чьи то", "большенству"....
  • 008
    12.07.2025
    большЕнству безграмотному, карацей, па сутнасці няма чаго дадаць
  • Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай
    12.07.2025
    Пакуль вы будзеце звацца белымі русскімі,вашая моваю будзе мова вашых гаспадаркі з Масквы.
  • Paliašuk
    12.07.2025
    Я русский забыл бы только за то, что им разговаривал путен. Але з іншага боку, я русский бы выучил только за то, что "русский военный корабль, иди на...". Такая вось дыялектыка. :)
    Увогуле, максімальна пашырайце беларускую прастору вакол сябе - кантэнту не злічыць. Колькасць не можа не перайсці ў якасць - у аднаўленне статусу беларускай мовы спачатку як асноўнага сродка камунікацыі, а затым - рэальнай дзяржаўнай мовы.
    Так, на жаль, інстытуцыйна расея пакуль грунтоўна сюды ўлезла са сваёй "культурна-цывілізацыйнай агульнасцю", структурамі мяккай сілы, пятай калонай. Але прынамсі цяпер у нас ёсць той самы культурны П'емонт, да якога расейцам не дацягнуцца, і сродкі данясення нацыянальнай ідэі да масавай народнай публікі. Гэта зараджае аптымізмам.
    І нават уладная крывая канцэпцыя "беларускага свету" можа на карысць нацыі спрацаваць - як супрацьвага расеізацыі. Адтуль скразняком даносіць, што расея ўспрымаецца як асноўны фактар рызыкі для рэжыму - ну, вось і хай дыстанцыююцца па максімуме.
  • Ы
    12.07.2025
    Згодны, што сітуацыя катастрафічная, згодны, што руская культура нясе пагрозу нашай самабытнасці, АЛЕ...

    звычайная большасць людзе не палітолагі і жывуць свае звычайнае жыццё, яны не павінны нікому і нічога, асабліва, калі ўзгадаваліся ў грамадстве, дзе няма нармальнага нацыянальнага падмурку. Адкул ь ім браць прыклад? Хто імі займаецца з "патрыётаў", колькі ў грамадскім сектары існуе праграм накіраваных на фармаванне нацыянальнай свядомасці на рускай мове? Ці вы думаеце разумныя такія, што людзі самі павінны прыйсці ў інфармацыйную прастору мовы, якой не карыстаюцца? Я ўжо не кажу пра знявагі і грэблівае стаўленне многіх беларускамоўных да сваіх суграмадзян па прыкметах мовы. "Патрыёты", якія самі калісьці вылезлі з рускай мовы, кідаюца абразамі на "ватных" супляменнікаў. Дык чаго вы чакаеце ад іх?
  • Беларус
    12.07.2025
    Ы, а чаму б і не прыйсці самастойна ў сферу роднай мовы? Я ж прыйшоў. І яны змогуць. Галоўнае - жаданне быць беларусам і адрознівацца ад маскалёў.
  • Імя
    12.07.2025
    Бач ты, нават да кропачкі з негаласямі нешта пачынаюць кеміць. Праўда, запавольна ды ў скажоным выглядзе, але ж.
  • Беларус
    12.07.2025
    Дорогие англоязычные австралийцы! Вы оставляете незапертыми двери дома, за которыми уже стоит шайка бандитов
  • Імя
    12.07.2025
    Беларус , і хто яны, губернскае?
  • Прыклад абы што
    12.07.2025
    Беларус , карэнныя Аўстралійцы маюць свае ўласныя мовы. Англійская - мова каланізатараў. Як каланізатары ставіліся да скораных народаў, нагадаць вам?
    Вы жадаеце беларусам прайсці такі шлях?
  • цікавостка
    12.07.2025
    Прыклад абы што, А карэнныя аўстралійцы скарыліся каланізатарам праз тое, што не ведалі ўласнае мовы? Ці з іншых прычын?
  • Імя
    12.07.2025
    цікавостка, а тутэйшых апошнія 30 гадоў таксама заваёўвалі, ці яны самі леглі пад лысага, а потым пад рашку, праз сваю несвядомасць і дурасць?
  • Жора
    12.07.2025
    Хай бы Шупу пачула стваральніца аналітычнага шоў TOK, якая па сумяшчальніцтве з'яўляецца дырэктаркаю гэтага сайта.
  • Супадзенне ці тэндэнцыя?
    12.07.2025
    Жора, нейкая тэндэнцыя ўжо пайшла? Віталь Цыганкоў з Белсату рускую мову абараняе, Наста Роўда рускія інтэрв'ю запісвае (сама пакуль што па-беларуску пытанні задае). Ці гэта проста супадзенне?
    З шоў Жэні Сугак сышоў беларускамоўны Астапеня і на яго месца больш ніхто беларускамоўны не прыходзіць. Сама Жэня выдатна ўмее весці перадачы па-беларуску, але побач са Шрайбманам заўсёды пераходзіць на рускую.
  • Пціч
    12.07.2025
    Усё так. Толькі ж дужа павольна даходзіць.
  • Anatol Starkou
    12.07.2025
    Адразу Новыя Зяноны з'явіліся, у тым ліку таварышч Шупа.
    Яшчэ раз пытася ў вас, Новыя Зяноны адраджэнцы нацыі: За якую з пяці беларускіх моў базар вядзеце? Гэта ж настолькі абзяноніцца з 1988 году, што не разумець маё пытанне, якое я на НН 100500 разоў задаваў.
  • Мы ўсё бачым
    12.07.2025
    Толькі Зянон Пазьняк правёў канферэнцыю па шкодзе русіфікацыі і важнасці беларускай мовы, як палілася прапаганда русіфікацыі і панабеглі маскальскія русіфікатары дурыць голаву беларусам і рэкламаваць свой акупацыйны рус.яз.
  • Русіфікацыя ў тапаніміцы
    12.07.2025
    Палітыка русіфікацыі ў беларускай тапаніміцы, геаграфіі і краязнаўстве -- Уладзімер Хільмановіч.
    Паслухайце відэа, што нарабілі маскалі з нашай тапанімікай. Панішчылі ўсе старажытныя назвы.

    https://m.youtube.com/watch?v=UV_6Omn4LQY
  • Valadzimir
    12.07.2025
    Здаецца, відавочна, што мова народу сама па сабе, калі ў яго няма нацыянальнага праекту - не больш чым сродак камунікацыі, і яна непазьбежна будзе паглынута/выціснута мовамі суседзяў, маючых моцныя экспансіўныя нацыянальныя праекты. А з другога боку, прывабны нацыянальны праект будзе прыцягваць і далучаць да сябе і іншамоўных удзельнікаў.
    Адсюль, здаецца, абсалютна відавочна вынікае, што паколькі ў беларусаў НЯМА нацыянальнага праекту, таму і іхная мова, і яны самі НЕПАЗЬБЕЖНА будуць паглынутыя суседзямі. Што павольна, але няўмольна і адбываецца.
  • Кубачак
    12.07.2025
    Почитал оригинальный пост, комментарии и всякое желание использовать мову отпало напрочь.
  • Пыня з Лукой
    12.07.2025
    [Рэд. выдалена]
  • Імя
    12.07.2025
    Кубачак, бо гэта таварыш Шупа дрэнна пагаліўся. А трэба рыхтавацца ды яшчэ мягчэй цалаваць манкуртаў у сраку, ад таго ў іх адразу ўзнікае прага людзьмі звацца. (Не)
  • Эх, беда
    12.07.2025
    Кубачак, зря вы так.
    Беда в том, что и действующая власть и её альтернатива что называется "абое рабое". И ладно власть, с ней все понятно, Но альтернатива... Нескончаемый мовно-гистарычны срач, тупые экономические идеи о том, что нам дадут денег, а долги России мы отдавать не будем и конечно ров с крокодилами на границе. Последние деньги в стране потратят на крокодилов и переименование улиц.
  • Кубачак
    12.07.2025
    Імя, но манкурты - это вы. Умудряетесь охаять большую часть населения своей родной страны - их язык, взгляды, праздники.
  • Імя
    12.07.2025
    [Рэд. выдалена]
  • Фарба
    12.07.2025
    Если вы думаете, что заговорив на белорусском , свершится чудо и все само собой наладится, это глупо. Словно сменить язык просто как переключить канал. Дело не в языке. И все это знают, только лезут в бутылку ища средство магическое, чтоб решить вопрос ощущения принадлежности к нации. Вы ошибаетесь! Не важно на каком языке думает человек, важно, что он ощущает. Можно и на английском говорить, но любить свою страну рождения и считать себя белорусом. Мы с рождения слышали только русский язык, учились на нем, прожили жизнь говоря по-русски. И тут ради красивых идей надо срочно менять язык. Это лицемерие. Все делается постепенно. Должно вырасти целое поколение, чтобы оно стало говорить и мыслить по- белорусски. Вот почему Зенон Понзяк пролетел мимо- хотел, чтоб все включили другой язык и сразу. А это не прокатывает.
  • Імя
    12.07.2025
    Фарба, 30 год прайшло, як тутэйшыя вонькі ўсё запрагаюць і нікуды не едуць.

    Сакрэту няма: кожны прыстойны рускамірны разумее толькі дубец, якім яго продкаў калісьці заганялі ў русскій мір. Лукашэнка гэта добра разумее, таму і трымаецца аж дагэтуль.
  • Anatol Starkou
    12.07.2025
    Мо паспрабаваць далей ад Расіі ад’ехаць, чым амерыканская каса Беларускай службы “Радыё Свабода”, таварышч Шупа? Га? Там у Северо-Западном крае ад тае касы, я чуў, меней праблем з русским миром and беларускімі бчб прыгодамі, чым сёння вакол РБ у віртуальным свеце-інтэрнэце.

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць