А навучаць яны будуць, ці усе як заўжды - хуткім галопам па эўропам за 2 месяца ды й за ВЕЛЬМІ немалыя грошы. Ці можа сапраўды гэты кансерватар адчыніць школы/курсы з адэкватным навучаньнем? Наконт гэтага сумняюсь
лалалала
18.07.2025
12345, калі б быў спрос - школы бы адчыняліся і цэны былі нізкія. Як у Беларусі школы польскай мовы. А тое што мігранты хочуць жыць у расейскамоўнай бурбалцы гэта вядомы факт. Колькі беларускіх экспертаў могуць нават на роднай мове свабодна размаўляць? А колькі з іх ведаюць англійскую хацяб на ўзроўні А2? А польскую? Я ўжо не кажу пра літоўскую.
Янка
18.07.2025
12345, вось тут праблем сапраўды няма. Бясплатных курсаў літоўскай мовы ў Літве хапае. Напрыклад у Вільні дзяржаўную мову магчыма бесплатна вывучаць ук службе занятасці, у MiCenter і у доме нацыянальных суполак. Kalba.lt таксама дае магчымасць бясплатнага вывучэння літоўскай мовы для асобаў са сталым відам на жэхарства. Выключна рэдка пагаджаюся са спадарам Кашчунасам, але тут я з ім цалкам пагаджаюся. У адрозенні ад некаторых беларусаў літоўцы выдатна разумеюць, што калі ня будзе ўласнай мовы - то будзе мова акупанта
-/
18.07.2025
Янка, а ня ў Вільне, Каўнасе можна ?
Nk
18.07.2025
Янка, я ў Літве бываў доўгі час. Напрацягу 25 гадрў У пачатку 00 вельмі мала моладзі жадала вучыць ці ведала рускую. Але дзесьці у пярыяд 2008-2022 літоўцы ахвотна вучылі і размаўлялі рускаю, бо гэта мела сэнс дзеля бізнэсу. У ўсе гандлёвыя цэнтры шукалі людзей з рускай мовай. 90% літоўскага лагістычнага рынку працавала на Расею. Я ведаў літоўскія кампаніі, якія вазілі шмат грузаў у Елабугу, там дзе зараз Шахеды збіраюць... І ніякіх праблемаў не было. Як і з вывучэннем мовы.
Але пасля 2022 пытанне мовы занадта палітазавалі. І гэта дрэнна.
Ну і наогул Вільня больш чым 700 гадоў была касмапалітычным, шматмоўным горадам. І жаданне некаторых літоўцаў гэта разбурыць прасоўваннем літоўскай агрэсіўныміі абмежаванымі метадамі - яно вельмі шкоднае дзеля Літвы ў сярэднім і доўгім тэрміне. І добра, што шмат літоўцаў гэта разумее.
Слухайце
19.07.2025
Янка, спрабавалі запісацца на нейкія бескаштоўныя курсы? Напэўна, не. Менавіта па гэтаму і вярзеце лухту. Ўсё, што бескаштоўнае - як у Беларусі медыцына: ў вас праблемы са здароўем, нават паміраеце? Давайце запішам на КТ (ці нешта яшчэ). Але праз 3-4 месяцы. Што, не дажывеце? Ну, затое ж бескаштоўны.
Bielarus
18.07.2025
-/, вы ж напэўна не дзіця ўжо? Тады вам ужо ніхто не абавязаны прывозіць бясплатнага настаўніка бліжэй да дому. Усё ж нейкія намаганьні трэба прыкладаць і самастойна
Bielarus
18.07.2025
Пытаньне мовы - гэта пытаньне бясьпекі дзяржавы. Ніхто ня хоча мець расейскае гета, проста раней усе думалі, што яно неяк само гадоў за 50 рассмокчацца, а з вайной ілюзіі зьніклі.
Пытанне
18.07.2025
Ці вывучыў ужо спадар Лаўрынас Кашчунас мову галоўнага дакумента ВКЛ - Статута ВКЛ?
Літвін
18.07.2025
Пытанне , на мову Літоўскага Статуту, пляваць хацелі нашчадкі Вялікай Літвы,якія ў выніку маскоўскай акупацыі, сталі звацца белымі русскімі. Таму, гэтая нашчадкі, вымушаны вучыць мову тых, хто скраў у іх не толькі зямлю, але й імя народу, герб і зямлю. А самае жудаснае й ганебнае, што ім гэтае цалкам абыякава! І здзіўляе тое, што яны не бачаць сувязі,паміж сваёй здрадаю, ды сваім ганебным становішчам, у выніку чаго яны, размаўляючы на мове адных акупантаў, вымушаны вучыць мову іншых акупантаў. Такі яны народзец.
Адказ
18.07.2025
Пытанне , зачем им язык когда-то покорённых ими гудов.
Пладова-выгадны ўзмоцнены патрыятызм
18.07.2025
Пытанне , Літвін, Адказ, бачу, вы ўжо саабразілі на траіх, мужыкі. Шклянка ранкам - дзень вольны. Ды і пасля яе не разабраць, па-літоўску ці па-ліцьвінску хтось гавора. Ну, то вясёлых выходных, панства!
&
18.07.2025
Літвін, ещё один нашелся кому с народом не повезло
Пытанне
18.07.2025
Адказ, дык яны лічаць нас скоранымі? Значыць яны самі - акупанты?
Пытанне
18.07.2025
Пладова-выгадны ўзмоцнены патрыятызм , чым вам не падабаецца маё пытанне? Мова Статута ВКЛ - афіцыйная мова ўсіх дакументаў ВКЛ. Чаму сучасныя літоўцы, якія лічаць сябе адзінымі нашчадкамі ВКЛ, не вывучаюць сваю ўласную мову, якой карысталіся ў сваёй жа дзяржаве - Вялікім Княстве Літоўскім?
Пытанне
18.07.2025
Чаму літоўская дзяржава не спрыяе адкрыццю школ на мове статута ВКЛ? Тады не было б праблем з запаўненнем прасторы Літвы мовай расейскіх акупантаў - расейскай мовай. Гучала б дзяржаўная мова - літоўская, і гістарычная мова ВКЛ - мова Статута ВКЛ. А расейскай акупацыйнай мовы не гучала б.
Усё справядліва
18.07.2025
ліцвіны павінны ведаць не толькі ліцвінскую, але й жамойцкую, бо гэта ж пераважная мова сталічнага Віленскага рэгіёну...
Пан
18.07.2025
Усё справядліва, сённяшняя літоўская гэта пруская мова балцкіх плямёнаў. Дзіўна чуць, літоўскай мове 4 тыс год, хоць сама Літва існуе толькі каля 1 тыс год
Летува не Літва, Расея не Русь
18.07.2025
Усё так. Хто пагарджае роднаю моваю,будзе размаўляць на мове акупантаў.
Вася
18.07.2025
Летува не Літва, Расея не Русь, Человек, который разговаривает на другом языке (в данном случае русском языке) - не оккупант. Это просто человек, разговаривающий на иностранном языке и не более того. Отказ человеку, который не знает литовского, в приеме на работу, которая требует обслуживание людей, это отказ по профнепригодности. Это нормально. Преследование же людей по языковому признаку, а именно это и предлагает данный господин, - дикость. Такие господа нанесут ущерба стране в сотни раз больше, чем тот татжик, который метёт улицы, или тот белорус, который работает на стройке. Ну да дело хозяйское. Пусть сам и метёт улицы.
Імя
18.07.2025
[Рэд. выдалена]
BL
18.07.2025
Вася, калі ў краіне вырастае занадта вялікая колькасьць неінтэграваных мігрантаў (а бяз веданьня мовы немагчыма быць інтэграваным) - гэта стварае, і сацыяльныя, і палітычныя, і эканамічныя праблемы. ДЛя маленькай краіны, якой ёсьць Літва гэта патэнцыйна фатальна. Плюс, мы ж у 2025 годзе ўжо, і па факце ведаем, што існуе карэляцыя паміж спажываньнем расейскага культурнага прадукту і падтрымкай расейскага імпэрыялізму. Ня значыць, што кожны, але сувязь адмаўляць ужо немагчыма.
Пытанне
18.07.2025
BL, тады чаму ў Літве каля 20 расейскіх школ (і толькі адна беларуская?) Чаму такая ўвага да мовы акупантаў? Чаму ў літоўскіх школах не вывучаецца мова статута ВКЛ і дзеці не могуць нічога прачытаць з дзяржаўных дакументаў уласнай дзяржавы ВКЛ?
Вася
18.07.2025
BL, Хороший вопрос про интеграцию. Есть два типа мигрантов: 1). Рассчитывающие на долгосрочное нахождение, продвижение по карьерной лестнице, ассимиляцию, привоз или создание семьи, покупку жилья. 2). Временные работники, приехавшие (в Литву, Польшу, Германию, в Тьму-Таракань...) за "длинным евро". Им от страны ничего кроме денег не нужно. Их не интересуют высказывания литовских политиков. Длительные перспективы их не интересуют. Так вот. Первым нужны стабильные условия их интеграции, а условия меняются непрерывно. Поэтому они, а это в основном высококвалифицированные и образованные, будут уезжать. О чем и говорит статистика за 2024 год (Украинцы -минус >10000, Белорусы - минус примерно 8000). Второму виду мигрантов всё равно. Будут сидеть или пока не выгонят, или пока не найдут где-то более выгодное. Так что же хочет и какой результат ожидает этот господин?
Vilniar
18.07.2025
Пытанне , Была прапанова закрыць расейскія школы ў 2022 годзе але не прайшла. У школах нацыянальных меншасьцяў толькі мова і літаратура выкладаюцца на роднай мове. Усе астатнія прадметы выкладаюцца на літоўскай...
BL
18.07.2025
Магчыма неяк зьвязана з тым, што беларусы таксама адпраўляюць дзяцей у расейскія школы, а не ў беларускую?
Гаспадар
19.07.2025
Вася, а ты, мігрыраваў з Мардовіі ці з Удмурціі?
BL
19.07.2025
Вася, гаворка ж пра падаўжэньне дазволу. Калі вырашыў падавацца на працяг, дык ужо ня тое, каб на хвілінку зайшоў і сабраўся паехаць далей, праўда?
Слухайце
19.07.2025
Вася, ёсць і 3-і тып, чамусьці не ўзгаданы: тыя, хто прыехаў, каб не "прысесці" на Радзіме. І хто доўгі еўра з радасцю змяняе на кароткі рубель, але вымушаны выбіраць Волю ў эміграцыі. Я з такіх. Не патрэбная мне ані кар'ера ў Летуве, ані іхнія грошы. І дамоў я паеду, як толькі з'явіцца бяспечная магчымасць. І таму абіраю вучыць сваю родную беларускую, а не чужынскую летувіскую.
Nk
18.07.2025
Як казаў на гэтым тыдні адзін з літоўскіх бізнесмэнаў на гэты конт - інспекцыя глядзіць сэртыфікаты навучання, а нн фактычны ўзровень мовы. І што курсаў недастаткова, і яны не ўзручны час. Але Кашчунас не гэтыя пытанні вырашае, а працягвае абмяжоўваць і забараняць.
Нажаль, Кашчунас мае мыслене звычайнага савецкага чыноўніка, а не эўрапейскага дэпутата.
Каб краіну паважалі, спадар Кашчунас, трэба вучыцца матываваць, а не прымушаць! Рабіць крокі насустрач. Будаваць інфраструктуру для вывучання мовы. Зацікавіць літоўскай Дапамагаць у размовах - а літоўцы звычайна адразу жадаюць перайсці на рускую йі ангельскую - ім незразумелы гэтыя людзі, як вельмі дрэнна гавораць літоўскаю. Літоўцы іх пужаюцца звычайна.
Усе, чаго да'ебцеся гэтымі крокамі - людзі будуць рабіць сэртыфікаты, а не сапраўды мову вучыць, ці працягваць з' язжаць.
Беларусы ПРЫМУСОВА вычуць не будуць, мяне так здаецца. Толькі па ўласным жаданні.
Імя
18.07.2025
Nk, лол! Нагадвае бессмяротнае: "каб мы загаварылі беларускай, трэба нас прывабіць, гаспадін Пазняк! Нільзя нас заставляць!" ад лукашэнкаўскіх рабоў.
Якіх ва ўласнай краіне б'юць дручкамі, а навонкі не выпушчаюць.
Nk
18.07.2025
Імя, ну вось таму як вы былі маргіналамі, якіх усе абыходзяць, так і застанецесь. Не за сваю пазіцыі, а за сваей агрэсіўнай пазіцыі, маладушнасці і савецкіх метадаў, як не смешна. Вельмі сумна, але гэта так.
Імя
18.07.2025
Nk, калі ў скрыўленым русском міре нармальныя застаюцца маргіналамі, то што ж рабіць? Жыццё можа быць несправядлівым да пэўнай асобы, але статыстычна кожны народ ці народзец мае тое, чаго варты.
Nk
18.07.2025
Як ні дзіўна, але вывучаць літоўскую я бы больш пачаў з павагі да... спадара Кандратовіча. Вось ен паважае суседзяў і добра ставіцца да беларусаў. А праз пазіцыю Кашчунаса толькі адно жаданне - бегчы, бегчы, бегчы.. ад гэтага савецкага падыходу.
Янка
18.07.2025
Nk, дастатковай нагодай для вывучэння літоўскай мовы з'яўляецца ўжо нават тое, што Літва дала прытулак вялічэзнай колькасці беларусаў, якія ўцякалі ад рэпрэсій на радзіме. Але канешня ж асоба спадара Кандратовіча і ягоная пазіцыя таксама вартыя вялікай павагі. Калі Беларусь стане вольнай, то я б моцна палепшыў вывучэнне іншаземных моў пачынаючы з першага класа агульнай школы. У тым ліку і моў нашых суседзяў на адпаведным факультатыве.
Імя
18.07.2025
Янка, Літва дала прытулак вялічэзнай колькасці беларусаў
Выбачайце, але гэта хлусня: ёсць дзяржаўная статыстыка і па гуманітарных абставінах там менш за 1000 чалавек. Параўнайце с дзясяткамі мільёнаў прыбытку з падаткаў усіх беларусаў і іх бізнесаў у Літве.
Ня трэба нас пужаць!
18.07.2025
Нашая Прэзідэнтка размаўляе з міністрамі ў Летуве толькі па-беларуску ўжо. Калі ты не хочаш каб твая эканоміка спынілася, таварыш Кашчунас, вучы і ты нашую мову хутчэй. Бо будзеш сам працаваць і на ценжаруўках, і на будоўлях, і ў АйЦі!
Руссобелам
18.07.2025
Не хацелі вучыць родную, вучыце летувіскую
Імя
18.07.2025
Руссобелам, а што ім рабіць! Яны ж бедныя свядомасці не маюць, а разумеюць толькі бізун ад начальства.
Раней Лукашэнка лупцаваў, цяпер - летувісы прымуць эстафету.
Зьніч
18.07.2025
У Ліетуве англійскай мовай ня шмат дзе патлумачышся, яе ня ведаюць ні ў крамах, ні ў рэстаранах, ды й у гатэлях не ва ўсіх. Гэта вам не Эстонія, дзе нават грузчык у краме ў стане зразумець і адказаць англійскай. Аднак, у Эстоніі не цураюцца й расейскай, яе не прыбралі з банкаматаў, кас самаабслугоўваньня ці апаратаў аплаты паркоўкі, ёю валодаюць у гатэлях і рэстаранах. Эстонцаў расейская мова не палохае, бо яны ўжо моцна сталі на ногі, і яна не ўяўляе для іх пагрозы.
Імя
18.07.2025
Зьніч, Эстоніі 1/5 расейскамоўных у насельніцтве дасталося "ў спадчыну". А ў Таліне і паболей. У Летуве такога няма, галоўная меншасць - палякі.
Bielarus
18.07.2025
Зьніч, Эстонія мела занадта вялікую прапорцыю расейскамоўнага насельніцтва, якое пры гэтым па-эстонску не разумела зусім. З іх боку гэта быў вымушаны кампраміс.
Зьніч
18.07.2025
Імя, ня праўда, на момант развалу СССР у Ліетуве жыло прыкладна 20 адсоткаў расейскамоўнага насельніцтва ад усяго. То бок, як і ў Эстоніі. Што праўда, вялікая колькасьць зь іх валодала ліетувіскай мовай. Грамадзянства атрымалі ўсе.
Вількаміраўскі пан
18.07.2025
Зьніч, а да 1939 году, так званых літОўцаў, у Вільні было 2%.
Імя
18.07.2025
Зьніч, таму і атрымалі, што было толькі 7 адсоткаў "расейскамоўных" (спецыяльна шукаць не буду; чатжпт кажа 12-13%, ну няхай). У Эстоніі - 20%, а ў Латвіі ледзь не да 40% даходзіла.
Зьніч
18.07.2025
Bielarus, мне падаецца, эстонцы значна больш свабодныя й незалежныя індывідуальна. Як я знаходжу, там імкнуцца не ўздымаць градус палітызаванасьці ў грамадзтве. Там нават жыхары з днж(замежнікі) маюць права абіраць мясцовую ўладу пэўнага ўзроўню. Вы кажаце "кампраміс", а насамрэч незамарочанасьць. Адзін толькі прыклад: на ўзбярэжжы дасюль працуюць турыстычныя кампы з савецкага мінулага, і пад былымі назвамі, там нават назвы карпусоў не памянялі, адзін зь якіх названы ў гонар Гагарына і расейскай мовай(!!!). На пляжы кабінкі для пераапрананьня размаляваныя ў сюжэты савецкіх мультоў... Нацыя ўпэўнена стаіць на нагах, а палітыкі займаюцца справай, а не папулізмам й самапіярам на штучнай варажнечы.
Bielarus
18.07.2025
Зьніч, я кажу "кампраміс", бо ў мяне сваякі ў Эстоніі, і я дастаткова стары, таму сытуацыю я меў магчымасьць бачыць якраз у той час, калі яна фармавалася - у 90-я. Што тычыцца мясцовых выбараў, дык вашыя зьвесткі састарэлі: сёлета 25 сакавіка Эстонія пазбавіла трымальнікаў ДНЖ з грамадзянствам краінаў-ня сябраў ЭЗ магчымасьці браць удзел. Тэндэнцыя на відавоку
Вучым разам
18.07.2025
[Рэд. выдалена]
Жора
18.07.2025
Дурань гэты Кашчунас. Часовы дазвол на знаходжанне таму і часовы, што няма патрэбы вучыць мову краіны. Гэта ж не пастаянны дазвол і не грамадзянства. Падобна, гэта медыя-шум дзеля шуму, а калі летувісы такое прымуць - што ж, будзе Кашчунас сам на будоўлі працаваць ды за стырно фуры сядзе дальнабоем. Няма мазгоў, нечага ў парламенце засядаць.
Nk
18.07.2025
Янка, нават і гэтай нагоды ня трэба. Вывучаць мову краіны, дзе ты знаходзішся - гэта нармалевыя паводзіны. Так і патрэбна быць. Але. У літоўцаў шмат комплексаў і гэта ўсе ўскладняе. Яны самі гавораць, што ў яных засталося адчуваньне непаўнавартасці з савецкіх часоў. Таму яны прасоўваюць сваю мову і абмяжоўваюць расейскую. Гэта зразумела і мае сэнс. Але. Яны выкарыстоўваюць ТЫЯ Ж САМЫЯ САВЕЦКІЯ метады прасоўвання і дамінацыі мовы. У савецкія часы толькі так прасоўвалі расейскую. Вынік? Вынік - усе зараз успрымаюць яе як мову насаджэння і акупацыі. Натуральна і стаўленне да палітыкі літоўскіх улад такое ж. Таму выкарыстоўваюцца ТЫЯ Ж САМЫЯ метады. Паглядзіце на іншыя еўрапейскія дзяржавы. Ірландыя, Бельгія. Хіба есць пытанні па мове ў Нідэрландах, Скандынавіі, нямецкамоўных краінах . Усе выкарыстоўваюць ангельскую ці іншую. Ніхто не абмяжоўвае ІНШЫЯ мовы. І яны вельмі гнутка і не агрэсіўна прасоўваюць сваю родную. І людзі іх ахвотна вывучаюць, нават калі яна не вельмі патрэбна, як, напрыклад, у Нідэрландах.
Вось у чым сэнс. Галоўнае пытанне - ЯК вы гэта робіце. І літоўская ўлада робіць вельмі дрэнна. І нават іншыя літоўцы за гэта крытыкуюць, што працэсы навучання вельмі дрэнныя, а чаканні - высокія. Разумееце?
Вількаміраўскі пан
18.07.2025
[Рэд. выдалена]
Bielarus
18.07.2025
Расеізацыя чужой краіны, і абарона сваёй мовы ў сваёй - гэта розныя рэчы, і з практычнага, і з маральнага гледзішча. Ірляндыя наўрад ці можа быць добрым прыкладам, яны мову прас..алі, і нацыянальных комплексаў у іх паболей за іншых. А што тычыцца Бэльгіі і Галяндыі, дык тэндэнцыя такая, што гадоў празь дзесяць і яны будуць вымагаць вывучэньня. Проста ў іх няма экзыстэнцыйнай пагрозы ў выглядзе мяжы з РФ
Такі шо
18.07.2025
Ў Беларусі добрая частка беларусаў не жадаюць вучыць беларускую, за мяжой - не жадаюць вучыць мову краіны пражывання, чаму я гэтаму зусім не здзіўлены.
Новы Запавет
18.07.2025
Любоў ніколі не знікае. А вось, прароцтвы знікнуць, і мовы змоўкнуць, і веды занепадуць. Гэта Слова Божае
Vilniar
18.07.2025
Я так зразумеў што тыя хто супраць вывучэння літоўскай мовы, хацелі б пасля атрымання ДНЖ далей размаўляць з літоўцамі ў тым ліку і ў дзяржаўных установах на мове былых акупантаў і лічаць гэта цалкам нармальным ...
Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай
18.07.2025
Vilniar, калі ў Летуве так не любяць расейскіх акупантаў, то няхай адмовяцца ад падарунка Сталіна 1939 году, ды хай карыстаюцца уласнаю назваю народу, а не расейскім словам "літоўцы".
Вася
18.07.2025
Vilniar,А на узбекском можно? Это не "язык оккупантов"? Задача расширения использования в Литве литовского языка, чем и нужно заниматься, и борьба с каким-то другим языком (в Вашем случае с русским) - это разные вещи. Язык - средство общения, а не политическое понятие. Ваша же политическая борьба с языком ничем не отличается от борьбы с бело-красными носками и шторами в Минске. Дурь - она и в Африке - дурь. (Ну и в Литве конечно тоже).
Mix
18.07.2025
>Язык - средство общения, а не политическое понятие.
Такое ўражаньне, што вы жыцьцё пад камнем пражылі. Пачынаючы з канца 80-х як мінімум і да сёньня, і савецкі рух супраць незалежнасьці, і расейскае ўмяшальніцтва, і ўзброеныя захопы ішлі і ідуць пад эгідай "обороны язычія" - гэта натуральна робіць моўнае пытаньне палітычным.
Вася
18.07.2025
Mix, А предложения данного господина чем отличаются от перечисленного Вами? Да ничем! Те же принципы и те же подходы. Вот именно поэтому, мне не по душе подобные высказывания, не несущие ничего рационального, не ведущие ни к каким положительным результатам. Он сам понятия не имеет к чему всё приведет.
BL
19.07.2025
Вася, не зразумела, якую думку вы хочаце данесьці? Гэты пан хоча пазбавіць Літву незалежнасьці? Адрадзіць эсэсэсэр? Не, ён такога ня хоча, і менавіта таму робіць, тое што робіць
losza
19.07.2025
Приятно читать столько комментариев на беларусском языке!! Жаль, что только в эмиграции люди до этого дошли.
А по поводу обязательного знания языка я полностью согласен с Литвой. Так должно быть во всех странах. Если приехал поработать пол года-год, то ок, работай. А если подаешься на ВНЖ и собираешься жить долго - будь добр учи местный язык. И не важно, на каком языке разговаривает человек изначально (английский, русский, беларусский, украинский). А то потом получается как в Польше. Польский язык услышать крайне тяжело. Везде русский и украинский. А если человек учит язык и хочет его практиковать, то обламывается везде, так как все так и наровят обслужить на украинском или русском. И это я не говорю про то, что большинство гос сайтов и структур давно переведено на украинский и надо бороться, чтобы получать помощь на русском. Как по мне, так это потеря государственности и языковой идентичности, как в случае с Беларусью и русским языком.
Лідар літоўскіх кансерватараў прапануе абавязаць замежнікаў вучыць літоўскую для падаўжэння ДНЖ
А тое што мігранты хочуць жыць у расейскамоўнай бурбалцы гэта вядомы факт. Колькі беларускіх экспертаў могуць нават на роднай мове свабодна размаўляць? А колькі з іх ведаюць англійскую хацяб на ўзроўні А2? А польскую? Я ўжо не кажу пра літоўскую.
У пачатку 00 вельмі мала моладзі жадала вучыць ці ведала рускую.
Але дзесьці у пярыяд 2008-2022 літоўцы ахвотна вучылі і размаўлялі рускаю, бо гэта мела сэнс дзеля бізнэсу. У ўсе гандлёвыя цэнтры шукалі людзей з рускай мовай. 90% літоўскага лагістычнага рынку працавала на Расею. Я ведаў літоўскія кампаніі, якія вазілі шмат грузаў у Елабугу, там дзе зараз Шахеды збіраюць...
І ніякіх праблемаў не было. Як і з вывучэннем мовы.
Але пасля 2022 пытанне мовы занадта палітазавалі. І гэта дрэнна.
Ну і наогул Вільня больш чым 700 гадоў была касмапалітычным, шматмоўным горадам.
І жаданне некаторых літоўцаў гэта разбурыць прасоўваннем літоўскай агрэсіўныміі абмежаванымі метадамі - яно вельмі шкоднае дзеля Літвы ў сярэднім і доўгім тэрміне.
І добра, што шмат літоўцаў гэта разумее.
І здзіўляе тое, што яны не бачаць сувязі,паміж сваёй здрадаю, ды сваім ганебным становішчам, у выніку чаго яны, размаўляючы на мове адных акупантаў, вымушаны вучыць мову іншых акупантаў.
Такі яны народзец.
Мова Статута ВКЛ - афіцыйная мова ўсіх дакументаў ВКЛ. Чаму сучасныя літоўцы, якія лічаць сябе адзінымі нашчадкамі ВКЛ, не вывучаюць сваю ўласную мову, якой карысталіся ў сваёй жа дзяржаве - Вялікім Княстве Літоўскім?
Тады не было б праблем з запаўненнем прасторы Літвы мовай расейскіх акупантаў - расейскай мовай.
Гучала б дзяржаўная мова - літоўская, і гістарычная мова ВКЛ - мова Статута ВКЛ.
А расейскай акупацыйнай мовы не гучала б.
Человек, который разговаривает на другом языке (в данном случае русском языке) - не оккупант. Это просто человек, разговаривающий на иностранном языке и не более того. Отказ человеку, который не знает литовского, в приеме на работу, которая требует обслуживание людей, это отказ по профнепригодности. Это нормально. Преследование же людей по языковому признаку, а именно это и предлагает данный господин, - дикость. Такие господа нанесут ущерба стране в сотни раз больше, чем тот татжик, который метёт улицы, или тот белорус, который работает на стройке. Ну да дело хозяйское. Пусть сам и метёт улицы.
Чаму ў літоўскіх школах не вывучаецца мова статута ВКЛ і дзеці не могуць нічога прачытаць з дзяржаўных дакументаў уласнай дзяржавы ВКЛ?
Была прапанова закрыць расейскія школы ў 2022 годзе але не прайшла.
У школах нацыянальных меншасьцяў толькі мова і літаратура выкладаюцца на роднай мове. Усе астатнія прадметы выкладаюцца на літоўскай...
І што курсаў недастаткова, і яны не ўзручны час.
Але Кашчунас не гэтыя пытанні вырашае, а працягвае абмяжоўваць і забараняць.
Нажаль, Кашчунас мае мыслене звычайнага савецкага чыноўніка, а не эўрапейскага дэпутата.
Каб краіну паважалі, спадар Кашчунас, трэба вучыцца матываваць, а не прымушаць!
Рабіць крокі насустрач. Будаваць інфраструктуру для вывучання мовы. Зацікавіць літоўскай Дапамагаць у размовах - а літоўцы звычайна адразу жадаюць перайсці на рускую йі ангельскую - ім незразумелы гэтыя людзі, як вельмі дрэнна гавораць літоўскаю. Літоўцы іх пужаюцца звычайна.
Усе, чаго да'ебцеся гэтымі крокамі - людзі будуць рабіць сэртыфікаты, а не сапраўды мову вучыць, ці працягваць з' язжаць.
Беларусы ПРЫМУСОВА вычуць не будуць, мяне так здаецца. Толькі па ўласным жаданні.
Якіх ва ўласнай краіне б'юць дручкамі, а навонкі не выпушчаюць.
Не за сваю пазіцыі, а за сваей агрэсіўнай пазіцыі, маладушнасці і савецкіх метадаў, як не смешна.
Вельмі сумна, але гэта так.
А праз пазіцыю Кашчунаса толькі адно жаданне - бегчы, бегчы, бегчы.. ад гэтага савецкага падыходу.
Калі Беларусь стане вольнай, то я б моцна палепшыў вывучэнне іншаземных моў пачынаючы з першага класа агульнай школы. У тым ліку і моў нашых суседзяў на адпаведным факультатыве.
Літва дала прытулак вялічэзнай колькасці беларусаў
Выбачайце, але гэта хлусня: ёсць дзяржаўная статыстыка і па гуманітарных абставінах там менш за 1000 чалавек. Параўнайце с дзясяткамі мільёнаў прыбытку з падаткаў усіх беларусаў і іх бізнесаў у Літве.
Раней Лукашэнка лупцаваў, цяпер - летувісы прымуць эстафету.
Вы кажаце "кампраміс", а насамрэч незамарочанасьць. Адзін толькі прыклад: на ўзбярэжжы дасюль працуюць турыстычныя кампы з савецкага мінулага, і пад былымі назвамі, там нават назвы карпусоў не памянялі, адзін зь якіх названы ў гонар Гагарына і расейскай мовай(!!!). На пляжы кабінкі для пераапрананьня размаляваныя ў сюжэты савецкіх мультоў... Нацыя ўпэўнена стаіць на нагах, а палітыкі займаюцца справай, а не папулізмам й самапіярам на штучнай варажнечы.
Вывучаць мову краіны, дзе ты знаходзішся - гэта нармалевыя паводзіны. Так і патрэбна быць.
Але.
У літоўцаў шмат комплексаў і гэта ўсе ўскладняе. Яны самі гавораць, што ў яных засталося адчуваньне непаўнавартасці з савецкіх часоў. Таму яны прасоўваюць сваю мову і абмяжоўваюць расейскую.
Гэта зразумела і мае сэнс.
Але.
Яны выкарыстоўваюць ТЫЯ Ж САМЫЯ САВЕЦКІЯ метады прасоўвання і дамінацыі мовы. У савецкія часы толькі так прасоўвалі расейскую. Вынік?
Вынік - усе зараз успрымаюць яе як мову насаджэння і акупацыі.
Натуральна і стаўленне да палітыкі літоўскіх улад такое ж. Таму выкарыстоўваюцца ТЫЯ Ж САМЫЯ метады.
Паглядзіце на іншыя еўрапейскія дзяржавы. Ірландыя, Бельгія.
Хіба есць пытанні па мове ў Нідэрландах, Скандынавіі, нямецкамоўных краінах . Усе выкарыстоўваюць ангельскую ці іншую. Ніхто не абмяжоўвае ІНШЫЯ мовы. І яны вельмі гнутка і не агрэсіўна прасоўваюць сваю родную. І людзі іх ахвотна вывучаюць, нават калі яна не вельмі патрэбна, як, напрыклад, у Нідэрландах.
Вось у чым сэнс. Галоўнае пытанне - ЯК вы гэта робіце. І літоўская ўлада робіць вельмі дрэнна. І нават іншыя літоўцы за гэта крытыкуюць, што працэсы навучання вельмі дрэнныя, а чаканні - высокія.
Разумееце?
Гэта Слова Божае
Такое ўражаньне, што вы жыцьцё пад камнем пражылі. Пачынаючы з канца 80-х як мінімум і да сёньня, і савецкі рух супраць незалежнасьці, і расейскае ўмяшальніцтва, і ўзброеныя захопы ішлі і ідуць пад эгідай "обороны язычія" - гэта натуральна робіць моўнае пытаньне палітычным.
А по поводу обязательного знания языка я полностью согласен с Литвой. Так должно быть во всех странах. Если приехал поработать пол года-год, то ок, работай. А если подаешься на ВНЖ и собираешься жить долго - будь добр учи местный язык. И не важно, на каком языке разговаривает человек изначально (английский, русский, беларусский, украинский). А то потом получается как в Польше. Польский язык услышать крайне тяжело. Везде русский и украинский. А если человек учит язык и хочет его практиковать, то обламывается везде, так как все так и наровят обслужить на украинском или русском. И это я не говорю про то, что большинство гос сайтов и структур давно переведено на украинский и надо бороться, чтобы получать помощь на русском. Как по мне, так это потеря государственности и языковой идентичности, как в случае с Беларусью и русским языком.