В принципе идея не лишена оснований. Языковед Волк-Леонович ещё 100 лет назад что-то похожее предлагал.
Дэколанізацыя маскоўскай імпэрыі , адзіны шлях спыніць маскоўскія заваёўніцкія войны
17.10.2025
Вознесенский , сівы імперскі наратыў, іван ваша мангольская імерыя 1% без шансаў супраць нашых 60% (пішу з ЭЗ), так ці інакш мы вас пераможам ! Дэколанізацыя тваёй маскоўскай 🇷🇺 імпэрыі — адзіны шлях спыніць маскоўскія заваёўніцкія войны. І я маю на ўвазе не пуцінскі імпэрыялізм, а маскоўскі імпэрыялізм увогуле — ад Навальнага, Пушкіна і Салжаніцына да Дугіна і Бродзкага. . ЗША ЦІСНІЦЕ МАЦНЕЙ , Новы 1991 НА ШЛЯХУ
еўрапейская мова: дэмакратыя, парламент, вольная прэса , АПАЗІЦЫЯ, ВЫБАРЫ
17.10.2025
Вознесенский , Наша еўрапейская мова: дэмакратыя, парламент , вольная прэса , АПАЗІЦЫЯ , ВЫБАРЫ . Чаго на вашай афра - азіцкай мове не БЫЛО НІКОЛІ . З 13с. Калі Манголы утварылі джучы улус з імперскай балгарскай мовай
Вознесенский
17.10.2025
Дэколанізацыя маскоўскай імпэрыі , адзіны шлях спыніць маскоўскія заваёўніцкія войны, перемогай мелких бесов в башке… Антидепрессанты в помощь.
поні
17.10.2025
еўрапейская мова: дэмакратыя, парламент, вольная прэса , АПАЗІЦЫЯ, ВЫБАРЫ, гэта вашыя вільготныя фантазіі - пакуль што абраны аўтакрат-прэзідэнт-дыктатар, дзяржаўная эканоміка, калгасы, нянавісць да заходніх каштоўнасцяў, адсутнасць сістэмнай апазіцыі і несістэмны нацыянальны лідэр, які гэта ўсё падтрымлівае. + саўдзел у вайне, карупцыя і дамінуючая руская мова.
варыянт
17.10.2025
ён разумна прапануе варыянт паступовага пераходу ўсіх і ўсяго на мову. Правакатараў-пазнякоўцаў, гэта не задавальняе, бо яны выкарыстоўваюць гэтае пытанне толькі для скандалаў і хейту. Бо ні на што іншае не здольныя (ну і ёсць тыя хто ў лу на зарплаце)
Касторкин
17.10.2025
еўрапейская мова: дэмакратыя, парламент, вольная прэса , АПАЗІЦЫЯ, ВЫБАРЫ, а почему лгбт забыл?
нашы эліты вам (маскве ) уладу не аддадуць ніколі , а новую вайну вы не пацягніце
17.10.2025
поні, тут шмат пішуць робяць падабаяк з Маскоўскай імперыі ці пра - Маскоўскія , яны -вы супраць РБ незалежнасці , мовы, ВКЛ , АЛЕЖ ЯНЫ -вы нічога не вырашаюць , нашы эліты вам (маскве ) уладу не аддадуць ніколі , а новую вайну вы не пацягніце
Звычайны
18.10.2025
Касторкин, добра, што ты памятаеш. Свярбіць вельмі той ЛГБТ?
ў нас нацыянальна- вызваленчыя прыярытэты
18.10.2025
Касторкин, "а почему лгбт забыл? " лгбт - імперская справа , нас гэта не цікавіць , ў нас нацыянальна- вызваленчыя прыярытэты а не сексуальныя як ў вас
((((((((((
17.10.2025
[Рэд. выдалена]
Где философ, ...
17.10.2025
а где фанатики, не признающие реальность(
Filipp
18.10.2025
((((((((((, Мацкевіч прапанаваў беларусам падумаць, беларусы адказалі -- НЕ! Нам думаць больна, нам трэба прыемныя і простыя рашэнні! Сама думка мне не вельмі пасуе, але ж пінаць чалавека за тое, што спрабуе разважаць гэта фу.
Это ещё не беларусы
18.10.2025
Filipp , это аудитория НН.
Точнее её часть, которая не боится "реагировать"
19.10.2025
и, скорее всего, состоящая из оочень молодых "радикалов")
маскавіты штучна створаны народзец
17.10.2025
Наша мова беларуская. Маскавіцкая гаворка нам непатрэбная.
Z маскоўскай імперскай мовай & культурай прыходзіць ГУЛАГ, Курапаты, НКВД?
17.10.2025
маскавіты штучна створаны народзец, цікава а нашы расейскамоўныя марылі пра балі , і францускія булкі, не ведалі што Z маскоўскай імперскай мовай & культурай прыходзіць ГУЛАГ, Курапаты, ахранака-НКВД, і г.д.? пачынайце ў хаце на роднай мове размаўляць ці будзім далей за Шклоўскім Маісеям хадзіць па пустэчы?
Віцяблянін
17.10.2025
Наша мова беларуская. Хоча гаварыць па-расейску — няхай ідзе лесам.
мaскавіцкая мова ўвогуле не патрэбна будзе ў жыцці
17.10.2025
Віцяблянін, +1. I Mой сын кажа : мангола - мaскавіцкая (ардынская) мова ўвогуле не патрэбна будзе ў жыцці. Калi мы захаваем нашу Незалежнасць , у Беларусi (ВКЛ) будзе літвінская ( беларуская ) мова, а калi прыйдзецца жыць за мяжой, то будзе патрэбна мова той замежнай краіны. А для паразумення з iншаземнымi сябрамі , патрэбна ангельская, польская цi ўкраінская.
Ваша на наша
17.10.2025
Віцяблянін, Ваша не значит наша. 90% белорусов говорят на русском. Отправить лесом не получится. А вот такие как вы давно посланы.
не абірайце бульбу несвядома!
17.10.2025
«Васiлёк» Іван Ярашэвiч (2016) : ...Я знаходзіўся ў партызанскім атрадзе да самага вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў. Спачатку пасвіў кароў ды на кухні бульбу абіраў.
НН (2025): «Шмат хто абірае яе несвядома, паддаўшыся модзе, уплыву.
Кринж
17.10.2025
[Рэд. выдалена]
так и да))
17.10.2025
1. нельзя быть немножко беременной 2. вы либо крестик снимите, либо трусы наденьте
453543
18.10.2025
так и да)), А есть и другие, по смыслу, пословицы. 1. если изнасилование неизбежно - расслабься и получи удовольствие 2. если не можешь победить - присоединяйся (от себя добавлю: и возглавь процесс). Автор вообще не предлагает отказаться от мовы. Он предлагает другое, более умное и тонкое. И так, нужно исходить из того, что, как это нам не обидно, в реальности 99% жителей Беларуси общаются только на русской мове. Он предлагает действовать умно: ударить с той стороны, с которой московиты не ждут атаки. Он предлагает ввести беларусский вариант русской, постепенно заменяя в нём отдельные слова и выражения на беларусские. Таким образом, будет происходить вытеснение московитского варианта русского языка и замены его на беларусский. Выступая против, имея такую железобетонную позицию, вы, как ни странно, способствуете московитам сохранению одной из их скреп: "истинного" русского языка. Вы не даёте изнутри постепенно РАЗМЫТЬ русский язык так, чтобы в конце концов заменить его на мову.
имхо
18.10.2025
453543, идея неплохая, но подразумевает мысль, что Россия еще долго не отбросит копыта и будет продолжать доставлять всем нормальным людям.
Это предожение похоже на поведение жены алоголика, которая выдвигает ему шофенаццатое предупреждение и продолжает с ним жить.
ЗЫ. Как показала практика, шоковая терапия более приемлема, чем ее альтернатива.
Кастрычнік
18.10.2025
453543, Калі п`янку нельга забараніць, то яе патрэбна ўзначаліць. Па-першае, патрэбна прызнаць, што беларуская мова ў Беларусі прайграе рускай ў асноўнай сваей ролі - камунікатыўнай. Па-другое, нельга згаджацца, што руская мова належыць расейскім імперцам. На ей можна - і такое есць - выказваць антыімперскія думкі. Па-трэцяе, гэта слушная прапанова - яна зыходзіць з рэальнага становішча і, сапраўды, у расейсіх імперцаў на гэтае няма стратэгіі. Бондарава будзе ў кагнітыўным дыссанансе. Ну а наконт шокавай тэрапіі - так бывае, што ад яе не выжывае сам пацыент.
Імя
18.10.2025
Кастрычнік, 1. А хто канкрэтна спрачаецца з тым, што насельніцтва зрусіфікаванае ўшчэнт (і ў выніку "жыве скотам")?
2. Расейшчына не проста "належыць" імперскай (а іншай няма) Расеі, але і з'яўляецца яе найвялікшым знешнепалітычным актывам. Вялікшым за ракеты ці нафтагаз. Вядома ж, яны называюць гэта ўплывам вялікай культуры, але ж мы ведаем, што гэта вынікі русіфікацыі наваколля і прысабечвання. Так, вы можаце выказаць расейшчынай што заўгодна, але ж там яно й патоне праз несувымернасць агульнаму наратыву. Гэта любая навадворская ці гэрцэн (якія расейскія прозвішчы! лол) пацвердзяць.
3. Стварэнне "нацыянальнай расейшчыны" - гэта суцэльнае глупства кшталту бясконцых спрэчак з ардой на тэмы "в/на Украіну" альбо "Беларусі/Белоруссіі". Падлеткавае марнаванне часу, якое магло б быць адданае нацыянальнаму будаўніцтву: напр., вывучэнню роднай мовы і стварэнню кантэнта на ёй.
Вам 'Белоруссия' мілее?
18.10.2025
Імя, то бок вы супраць таго, каб называць "Республика Беларусь (в краткой форме Беларусь)" нашую дзяржаву па-расейску? То бок вы супраць закона, прынятага парлямэнтам (і дэпутатам Зянонам Пазьняком у тым ліку) у 1991 годзе? Вы хіба дзіўны чалавек?
[Зрэдагавана]
Імя
18.10.2025
Вам 'Белоруссия' мілее?, мне пляваць, як мяне называе вораг. А вам - не?
X-ray
17.10.2025
[Рэд. выдалена]
Малдоўскі варыянт расейскай мовы ёсць
17.10.2025
"Філосаф Мацкевіч прапануе стварыць варыянт беларускай расейскай (акадэмічна: Мангола - Балгарскай ) мовы, каб зблізіць яе з беларускай" цікава а тут ніхто не ведае што ёсць Амерыканскi варыянт Англійскай мовы? Канадскі , Аўстралійскі ? Партугальская мовa Бразіліі ? Нават Малдоўскі варыянт расейскай мовы ёсць, гэта трэба было рабіць 40 гадоў таму. Добрая справа безумоўна, пры гэтым - пачынайце ў хаце на тытульнай мове размаўляць , імёны Беларускія, Ўніяцтва і г.д. Праз эвалюцыю будуць выбары, правы чалавека, дэмакратыя і г.д. ...
ЎІЎ
17.10.2025
Малдоўскі варыянт расейскай мовы ёсць, сутнасць у тым, што не існуе амерыканскай, малдаўскай, аўстралійскай і брызілійскай мовы. Там менавіта варыянты розных іншых моў.
А беларуская мова існуе. І побач ёсць расейская, якая спрабавала вынішчыць іншыя суседнія, а беларуская амаль цалкам забіла.
без Мовы роднай , на азіяцкіх імперскіх наратывах толькі ГУЛАГ і магчыма пабудаваць
17.10.2025
Малдоўскі варыянт расейскай мовы ёсць, Ўсім зразумела што наступныя 5 год Лукашэнкі паспрабуюць спыніць Маскоўскі імперыялізм . 2014-2020 яны гэта ужо рабілі і наш афіцыйны планктон замест нашых трасяншыкаў выбраў прыблудаў, людзей на 100 % Маскоўскамоўнай імперскай культуры . Нацыя атрымала жахлівую лекцыяю , малюся каб мы усе зразумелі што без Мовы роднай , на азіяцкіх імперскіх наратывах толькі ГУЛАГ і магчыма пабудаваць
Мангола Балгарская мова хворая на імперыялізм, А гэту трасянку мы будзім кантраляваць а не Масква
17.10.2025
ЎІЎ, " сутнасць у тым, што не існуе амерыканскай, малдаўскай, аўстралійскай і брызілійскай мовы. Там менавіта варыянты розных іншых моў. " спадар вы мяне не зразумелі , мяне лухта звар'яцелага дзеда Мацкевіча не цікавіць, Бел. Мова адзіная дзяржаўная мова. Іншая справа што дзеля ватнікаў (на нейкі час) трэба зрабіць простую мову (лацінкай) , дзе не что а што, дзе бульба- шуфляда і усе Беларусізмы ок . Мангола - Балгарская мова хворая на імперыялізм, яна вельмі небяспечна. А гэту трасянку - славянку мы будзім кантраляваць а не Масква
Filipp
18.10.2025
ЎІЎ, А колькі моў "забіла" ангельская мова, проста жах!
%
17.10.2025
Чуў гэтае абы што. Калі коратка, то поўная трызьненьне. У нас есьць мова якой мы здрадзілі, якую мы баямося, якой мы пагарджаем. Але - толькі мова, найперш мова робіць нас тымі хто мы. Без мовы мы папросту насяленьне, народ, але не нацыя. І шукаць тут апоры сярод прыкладаў шатландцаў ці валійцаў - не варта. Яны такія самыя здраднікі, і ніякія не нацыі, а народы на тэрыторыі Англіі. Есьць мова - есьць беларуская нацыя. Есьць руский язык - ты расеец і іншага няма.
Расчараваў Мацкевіч, вельмі расчараваў
атаку на маскоўскую імперыю праз граматыку маскоўскай мовы, як яны зрабілі з намі праз наркомаўку
17.10.2025
%,
"Расчараваў Мацкевіч, вельмі расчараваў "
Ён мабыць кажа пра , атаку на маскоўскую імперыю праз граматыку маскоўскай мовы, як яны зрабілі з намі ў 20х праз наркомаўку , таму ідэя не благая. Алеж Без мовы адзінай нашай дзяржаўнай не будзе ў нас нічога годнага
Імя
17.10.2025
Ну, менавіта: рускамоўную "атаку" губернскага народца, што звыкла верыць маскоўскаму папу, настаўніку і тэлевізару, ды дзяцей прывучыў, на 140M+ метраполію, у якой армія прапагандыстаў бадай большая за нашае насельніцтва.
Цудоўны план, калі я правільна яго зразумеў, проста выдатны. Не будаваць сваё, а разбіць ворага малымі сіламі на яго ж культурнай тэрыторыі. Брава, таварішчь Мацкевіч! Ужэ учу ваш езык.
прыехалi...
17.10.2025
на якога хрэна нам гэтае зблiжэнне...??? на якога чорта нам трэба пагружацца у такое лайно?каб угадзiць некаму? трэба папулярызаваць сваё,беларускае i кропка
Кантора працуе
17.10.2025
А потым яны ўвядуць двухмоўе: руская беларуская і руская руская, а беларуская - на выхад.
Кринж
17.10.2025
[Рэд. выдалена]
алень
17.10.2025
што ен вярзе...
Інжынер з мотавела
17.10.2025
Я бясконца паважаю спадара Мацкевіча і спачуваю яго турэмнаму досведу, але навошта займацца вынаходніцтвам ровара, калі беларуская мова ўжо ёсць? Цалкам прыдатная да выкарыстання, не ругэлюецца з масквы. І механізм прасоўвання мовы, напрыклад, пазітыўная дыскрымінацыя на карысць беларускай, таксама даўно вынайдзены.
Проснитесь, инженер
17.10.2025
Інжынер з мотавела, И как успехи за 30 лет с национальным адраджэннем и белорусизацией? Никаких. 90% белорусов остаются русскоязычными.
Сімба
18.10.2025
Проснитесь, инженер, Нарышкін, а ты тут чаго? Гэта ж не сайт па спараваньню сабак-чэмпіёнаў.
апошні інспэктар
18.10.2025
Проснитесь, инженер, усё проста. у параўнаньні з разьвітымі дэмакратыямі: якія посьпехі Беларускага бізнэсу за 30 гадоў кіраваньня Лукашэнкі? якія посьпехі ў Беларускай навуцы? якія посьпехі ў Беларускім дзяржапараце? якія посьпехі ў галіне інавацыяў? у Беларускай мове такі самы "росквіт" як і ва ўсіх іншых Беларускіх сфэрах праз кіраваньне прамаскоўскага дыктатара - нездарма ж ён ордэн Неўскага з рук самога Пуціна атрымаў. таму тут прэтэнзыі не да адраджэнскіх сілаў, а да рускіх таталітарных.
Хм
18.10.2025
Проснитесь, инженер, у чым радасць ганарыцца сваім рабствам?
Мяуу!
18.10.2025
Сімба, Кстаці-да! Рукавадіцель знешняй! Разьветкі! Расіі! атлажыў усе сваі справы і увлечэння (разведенне племянных мопсов) і озоботілса прасовваннем рускаго йызыка вдоль межаў раіссі! Панімаеце зараз "какаяразніца" на самом деле? (Гэты тэкст сгенераваны як магчымы варыянт "мацкевічыцы"- новай мовы для Беларусі. Каго ўжо званітавала- прошчэнніца просім!)
Беларусы, ваш выбар?
17.10.2025
Калі гаворка пра адсутнасць наіўнасці і рэалізм, цвёрдыя фактыя такі, што там дзе расейская мова, база русскго мира - там праблемы.
Няўжо не хапае прыкладаў Беларусі і Украіны? У Латвіі і Эстоніі таксама бачна вялікія праблемы з расейскамоўнымі, у асноўным расейцамі. Пра Малдову не кажучы. На гэтым фоне такая Польшча і Літва з адназначна сваімі мовамі і сільнай нацыянальнай свядомасцю моцна кантрастуе.
Ці гэтыя спробы перакінуць далёкі прыклад Ірляндыі і Шатландыі гэта нейкая мяккая спроба легітымізаваць моўна расейскі статус і давясці беларускую мову да стану тых кельцкіх?
Увогуле, навошта гэтыя гульні? Калі беларусам пофіг на сваю мову, хай ШЧЫРА пра гэта скажуць і зачыняем тэму, а беларускую мову запішам, каб засталася ў гісторыі.
Факты ў нашай частцы Еўропы кажуць адназначна, або ты са сваёй мовай, або з расейскай і ўтапіся ў русском мире.
Хто за расейскую
17.10.2025
Адметна, што сваю расейскую мову прасоўвае частка бабарыканцаў. Тыя самыя, на якіх старонцы напісана:
Русский язык – это наш культурный, социальный, исторический, научный, экономический актив, который на протяжении многих лет помогал беларусам развиваться, расти, быть частью великих достижений, открытий и свершений.
Газпром - расійскія алігархі -Эха - ФСБ - ПУШКІН
17.10.2025
Хто за расейскую , Газпром - расійскія алігархі -Эха - ФСБ - ПУШКІН і г.д. , 2014-20 ішла дэкаланізацыя ў РБ, Масква вырашыла яе спыніць Ў іх часткова атрымалася, не на доўга безумоўна, мы Эўропа , масковія афра- азія таму яны ў злуюцца . І ужо Нічога не дапаможа Маскве, Імперыя бальшавікоў — здохла , імперыя Раманавых — здохла . Ніколі два без трох: імперыя Садама Путсэйна пойдзе следам!
Смургонец
17.10.2025
Хто за расейскую , чытаў я гэтую праграмную бяліберду партыі "Вместе". Там ёсць і пра беларускую мову - гэта толькі наша спадчына, а не "актів". Пра "актів" вы ўжо напісалі.
Свой дурань, горш за ворага
17.10.2025
Бляха ..яны тамака звар'яцелі ўсе ці што? Кітаец здолеў вывучыць беларускую мову, а гэныя хто не здолеў, хто не жадае, хто не можа.....Вы непаўнавартасныя ці што?
Не запугаете
17.10.2025
[Рэд. выдалена]
Так, яны непаўнавартасныя
17.10.2025
[Рэд. выдалена]
???
17.10.2025
Цікава, чаму там шмат [Рэд. выдалена].
Імя
17.10.2025
У ірландцаў да ідэнтычнасці - геаграфічная ізаляванасць, асобная рэлігія, моцная лакальная культура, нядаўняя гісторыя ўзброенай барацьбы і адсутнасць прытэнзій з боку былога акупанта. І тое яны прыкладаюць вяліція намаганні па вяртанні сваёй мовы ва ўжытак, а не прыдумляюць "ірландскі варыянт" ангельшчыны.
Шатланцы жа павольна варацца як тая жаба ў рондлі. Цяпер ім у Каралеўстве цалкам камфортна, ніхто не цісне, наадварот грошай падкідваюць, то і незалежнасць не патрэбная, як паказалі рэферэндумы.
Прычым тут акупаваная ардой Беларусь з забароненай рэлігіяй, забранымі або вынішчанымі дзеячамі культуры, зрусіфікаваная і спацыфікаваная? І без таго ідэнтычнасць горшая за башкіраў, а гэты рускамірны доўбень, замест каб сесці і вывучыць родную мову, усё імкнецца на расейскую яліну ўлезці і не абадрацца.
Або беларуская, або расейская
17.10.2025
Мілажальнасьць культуры — гэта казка для дарослых. Культуры больш агрэсыўныя, чым іх носьбіты — народы (гэта аднолькава пасуе і для беларускай культуры). Калі ў войнах паміж народамі хоць зрэдчас здараюцца перапынкі, то ў войнах культураў перапынкаў не бывае. І таму ў войнах культураў — культураў загінула болей, чым загінула народу ў збройных войнах народаў.
Не заўсёды і зусім неабавязкова чужая культура прыносіцца на штыках і штыкамі ўсталёўваецца. Да прыкладу расейская культура з уласнае волі да панаваньня зьнішчыла іншых культураў нашмат больш, чым усе войскі Расейскай імпэрыі зьнішчылі іншых войскаў.
Калі запытацца чаму сёньня большасьць беларусаў не ідэнтыфікуе сябе зь беларускаю культураю, то адказ будзе наступным: таму што ўжо безьліч гадоў ні на хвіліну не спыняецца вайна расейскай культуры зь беларускай, у выніку якой апошняя апынулася амаль усьцяж пераможанаю. І, бадай, найтрагічным у гэтай паразе была параза беларускай мовы.
Мова — той азонавы слой, які дазваляе больш-менш устойліва функцыянаваць, разьвівацца і нарошчваць свой патэнцыял усім астатнім чыньнікам культуры нават у неспрыяльных для яе палітычных, эканамічных і сацыяльных умовах. Вядома, у гэтым азонавым слаі кожнай культуры сёньня шмат дзірак, але ў нас ён зьнішчаны амаль зуісм, ад яго засталіся адно лахманы, якія ўжо не засланяюць цела нацыянальнае культуры як ад сьцюдзёных вятроў культуры расейскай, так і ад касьмічнага холаду мэтакультуры камунікатыўна адкрытага грамадзтва
Яшчэ амаль 30 гадоў таму пісаў Валянцін Акудовіч.
Уточнение
17.10.2025
Он по образованию психолог, а не философ. А что принадлежит к секте методологов Щедровицкого, так это не делает его философом.
А можно кратко для чайников?
17.10.2025
Уточнение, а что за секта? Чем занимается, какие идеи продвигает?
Montecassino
17.10.2025
Мартынава, Краўцоў, Філіпенка і Алексіевіч укусілі Мацкевіча?
Цырк
18.10.2025
Montecassino, Госпадзі, а Мартынава-то адкуль узялася? Яна рэвалюцыянерка са стажам?
X-ray
17.10.2025
Завербовали перед освобождением.
Рус(ь)ка не маскоўская
17.10.2025
Чаму пішаце пра "рускую" мову? Руская мова засталася ў гісторыі, руская мова была мовай Скарыны і Статутаў.
Тая мова, пра якую пішаце, расейская. Рускай яе пачалі называць толькі пасля русіфікацыі беларускай мовы камуністамі.
імперскую мова мы заўсёды называлі - маскоўскай (ці акадэмічна: мангола - балгарская )
17.10.2025
Рус(ь)ка не маскоўская ,
"Чаму пішаце пра "рускую" мову? Руская мова засталася ў гісторыі, руская мова была мовай VKL - Статутаў. "
Я Столькі ПІСАЎ ПРА ГЭТА НА НН, цалкам згодны спадар, імперскую мова мы заўсёды называлі - маскоўскай (ці акадэмічна: мангола - балгарская )
Станьце і падумайце
17.10.2025
Пане Мацкевіч, проста на хвілінку супыніцеся і падумайце, якую мову прынеслі і на якой размаўлялі тыя, які арыштавалі вашых дзядоў і саслалі ў Сібір.
Vad
17.10.2025
Лепей адразу набліжацца да польскай мовы
бабруйчанін
17.10.2025
Мэтадолог... Нават тэрмін у няволі ні змяніл Вынік " мэтадалогіі" школы- секты шэдровіцкіх отец- сын бачым на усходзе у Рф Кактэль бальшывізЬма імперыалізьма праваслаў'я рэканструктараў і гапаты шпаны пад прыглядам фсб кдб
Беларуская мова не для беларусаў
17.10.2025
Ну не могуць вывучыць беларускую мову і ўсё. Хоць ты здохні.
Таблетка
17.10.2025
Беларуская мова не для беларусаў , а я кацап па маці і вывучыў, а Мацкевіч не можа
Таблетка
17.10.2025
Чалавек аднойчы пакусаны зомбі сам становіцца зомбі
Таблетка
17.10.2025
Не трэба нам Мангола. Сваіх маскоўскіх хапае
Запужаныя мы усе маскоўскім імперыялізмам
17.10.2025
Беларуская мова не для беларусаў , імерскія казакі, ў Беларусі 99% Беларусаў ведае мову, чаму 99% ў хаце на роднай мове не размаўляе ? Запужаныя мы усе маскоўскім імперыялізмам, Лукашэнка не будзе нас ў хатах размаўляць чалавечай мовай, пачынайце ў хаце на роднай мове размаўляць і дзяржава зменіцца
вампіршы
17.10.2025
Алексіевіч з Мартынавай укусілі яго?
!?
17.10.2025
Апамятайцеся, спадар Мацкевіч! Не маю жаднага намеру абразіць паважанага філосафа (крый Бог!), але навошта ж папраўляць кабыле хвост? Ды Бог з імі, з шатландцамі, хай жывуць і красуюць! Хай Вашэць проста скарыстаецца адпаведнай спасылкаю (https://be.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0) ды падумае, навошта гэтыя тысячы ці болей разумных, адукаваных людзей стваралі, развівалі, пашыралі, удасканальвалі беларускую мову і літаратуру, іншым разам ахвяруючы ўласным дабрабытам, здароўем і нярэдка жыццём. "Не пакідайце ж мовы нашай беларускай, каб не ўмёрлі!" (Францішак Багушэвіч, 1891 год)
Навошта. Патаму шта:))
17.10.2025
!?, А и в самом деле навошта? Смотрим в прошлое. Минск до 1917 года был русско- еврейским городом. Мова тут не доминировала. В других городах тоже самое. Прошло сто лет. Крестьян нет. Среди колхозников мова по факту умерла. Города сплошь русскоязычные. Идея БНф с возрождением так и осталась мечтой. К власти не пришли и вряд ли когда придут с такой идеологией. Может другие идеи подберёте, под русскоязычных белорусов? Не? Ну, так и быть. Остаёмся каждый при своем.
Размаўляй ў хаце роднай мовай і усё будзе ў нас файна
17.10.2025
Навошта. Патаму шта:)), імперская вайна ідзе супраць нас ужо 40 год. У Арменіі, Узбекістана няма мяжы з ардой , таму ім прасцей. А хто ў нас павінны праводзіць дэкаланізацыю , Пазьняк, Лукашэнка , БНФ, ці мы Літвіны, а вы не ? Размаўляй ў хаце роднай мовай і усё будзе ў нас файна , праз эвалюцыю рэжыму
Езык московский
18.10.2025
Навошта. Патаму шта:)), пашлем вас на спецоперацию и делов то. отстаивай интересы путина, пушкина, кабаевой.
Сон и отдых
18.10.2025
Размаўляй ў хаце роднай мовай і усё будзе ў нас файна, Ну, раз у вас война 40 год, так иди воюй, что ты тут делаешь? А я пока на диване полезу.:)) Как закончишь победой, разбудите меня.
Смешно
18.10.2025
Езык московский , Попробуй.:))
Таблетка
17.10.2025
Чухня нейкая
Куды ты вядзеш нас?
17.10.2025
Я так разумею, што Мацкевіч прапануе пакінуць, як пры лукашэнке, дзьве дзяржаўных мовы, а мы гэта ўжо праходзілі і НАМ ГЭТАГА НЯ ТРЭБА !!!!!!!
Нет приемов против воли народа
17.10.2025
Куды ты вядзеш нас?, Вам может и не трэба, а нам в самый раз. А нас таких за 90% . И куда вы претесь против нас?:))
Гаспадар
18.10.2025
Нет приемов против воли народа, калі быдла прэ, то гаспадар выкарыстоўвае пугу. Разумным людзям не трэба тлумачыць сэнс роднай мовы, бо яны гэтае разумеюць ды паважаюць як сябе, так і гаспадароў той зямлі, на якой яны жывуць, іх мову, культуру, традыцыі.
Зусiм
17.10.2025
галавой паехау у заключэнii
якое супадзенне
17.10.2025
Ніводны прыхільнік расейскай мовы як дзяржазнай не можа прывесці прыклад НАРМАЛЬНАЙ дзяржавы, дзе расейская ёсць афіцыйнай.
lacinka budze u vyniku
17.10.2025
Это на самом деле очень умно. Коментаторы то ли не поняли что он предлагает, то ли куратор сказала критиковать хоть как-то, но критиковать.
Поясню. Это использование провереных методик русификации только для беларусификации. В обратную сторону. Беларусов же доооооолго русифицировали, на минуточку. Очень долго. Очень последовательно. Десятилетиями это делали. Планово. Разнообразно.
Общие итоги нам известны. Число беларускоязычных школ при лукашенко уменьшилось двукротно, беларуский мало где используется, государственный язык руский, бытовой язык руский. Все было протрачено до нас, еще в девяностых, пусть Позняк отчитается почему так случилось и напишет эссе "мои сто самых больших ошибок". Это его ответственность.
Ввести по хамски беларуский язык насильно после прихода к власти не получится, будет сопротивление снизу, на любое насилие будет ответ. В украине так было. Отдельные украиноговорящие считают что то что они всегда говорили по украински это уже большая помощь фронту, есть такие тенденции в социсследованиях. Нам оно не надо.
Поэтому в общих чертах этапы обратной русификации будут такие: русский - трасянка - беларуская - belaruskaja. Первый этап - перестать рафинированым лысым интелехентам стыдить людей плохо говорящих по беларуски и старающихся лупить трасянкай. Вообще стыдить за плохую беларускую это методика кгб, чтобы оттолкнуть и поссорить потенциальный электорат оппозиции.
Стараешься дзекать и цекать, говоришь трасянкой и используешь много русизмов? Ты большой молодец, стараешься по беларуски говорить, так держать, всё получится, ты на верном пути.
Потому что россияне проводили такую же политику, стимулировали говорить аборигенов по русски, смеялись с их акцента, а с другой стороны давали квоты и возможности для учебы доступные по русски. Российский софт пауэр. И так это работало и в обратную сторону работать тоже будет также.
Я просто из того поколения которое уже учило беларуский в школе как иностранный. Его мало было слышно уже тогда даже в деревнях. Можно было заменить в школах на польский, увы и ах, ничего бы не поменялось. Быкова и Адамовича можно читать по русски, но делать это приходилось вне школьной программы, в школьной программе оставляют беларускоязычную графоманскую чушь типа "каласов пад сярпом тваим".
Это поколение, кстати, больше всего пострадало во время репрессий, массово сидело и многое сделало правильно. И в камерах разговаривало по русски. В том числе из соображений выживания и безопасности.
Свой дурань, горш за ворага
18.10.2025
lacinka budze u vyniku, з такімі і ніякіх акупантаў не трэба. Такія без вайны ўсё самі знішчаць, ды яшчэ растлумачаць, чаму ім падабаецца быць рабамі. Таму вы сёння й маеце, што маеце.
lacinka budze u vyniku
18.10.2025
Кгбшники пытаются продать нам старый проект беларуской оппозиции: что-то слабое, беларускамоунае, занятое культурой и грантососным мовным сопротивлением вместо реальной борьбы. А мы не покупаем.
Нет, вы можете бороться, но упаси вас бог взять хотя бы цент на беларускамоуные гранты и не показать тысячедоллааровый возврат ивестиций от вашей типа "деятельности". Потому что сколько среди вас агентов радзивилов одному богу известно. Почитайте позняка, человек не стесняется уже совсем, лупит лукашизм напрямую.
П.с. Таким, кстати, бы Мацкевич. Всё перед арестом предлагал бойкот в своем телеграм канале. Говорил что бойкот обязательно получится, а если не получится, то вы сами виноваты, неправильный бойкот неправильно делали. А на протесты ходить не надо.
lacinka budze u vyniku
17.10.2025
Ах да. Поколение протестующих еще очень хорошо по английски говорит. Им интернет дал окно возможностей самообразования и развития которые и не снились до этого.
Літвін
18.10.2025
lacinka budze u vyniku, непаўнартасным ды не веры годным, асабістыя спачуванні.
lacinka budze u vyniku
18.10.2025
"мне вас жаль" классическое
Вообще очень потешно наблюдать как гбшные боты пытаются поссорить национальные и либеральные течения в беларуской политике. Всегда так делали, а тут жизнь заставила маскироваться, писать па-беларуску и корчить из себя "пазнякоуцау", радикальных невменяемых глупых и нудных.
Нет столько позняковцев сколько вы тут коментариев строчите, это палево ребята!
Стыдно и больно
17.10.2025
Ну, и чего вы накинулись на философа? 250 лет говорим на русском и ничего, живём. И будем жить, как спокойно жили в составе Российской империи, потом в составе СССР и сейчас, все эти границы и языковые барьеры - это лишнее. Зная русский, можно и в Крым поехать, и в Карелию, в Хакасию, да в и Европе много тех, кто любит русский язык. Особенно в поездах. Даже Сурвила его понимает. А белорусский вызывает напряжение в обществе и спазмы на лице.
Смургонец
18.10.2025
Стыдно и больно, ну не толькі а Крым можна поехать , но і в Донецк, в Луганск, в Мелітополе в театр сходіть. А в Мінскае на Шуфутінского под ручку с Бондаревой.
БелОПЗЖ
18.10.2025
Раднянкоў ужо горда піша ў сваім бабарыканскім чаціку рэфарматараў - "хм, як мяне тут паласкалі за такія прапановы!". І Ваня Краўцоў ставіць падабайку.
Мх
18.10.2025
Пакуль што беларусая мова мае ўласную больш-меньш сфармаваную граматыку і фанетыку. Таму ствараць штосці новае, як прапануе гэты "эксперт" на базе расейскай мовы, я не бачу сэнсу. Наадварот, стварэнне падобнага Франкенштэйна дасць магчымасць расейцам ўжо ў адкрытую тыкаць пальцам і казаць: "О! Глядзіце, а мы вам казалі, што беларуская мова - гэта расейская мова з памылкамі!" Вось чаго хоча дабіцца "былы палітвязень Уладзімір Мацкевіч". Пазняк мае рацыю, агентуры хапае і сярод палітвязняў!
.
18.10.2025
"Зрабіць сваю расейскую мову са сваімі правіламі" - з таго тыпу "нібыта хітрых кампрамісных" ідэй, якія насамрэч не працуюць. Спачатку думаеш: "а дасціпна ж", а пасля: "не, лухта".
Напрыклад: "А выйсці не толькі з беларускімі б-ч-б сцягамі, а яшчэ і з ч-з афіцыйнымі. Ябацькі зразумеюць, што мы і разам з імі, а амапаўцы не зразумеюць, каго хапаць." Усё ўсё выдатна зразумелі, а ваш "кампраміс" быў пустым марнаваннем часу.
І з "беларускай рускай мовай" аналагічна: калі нават знойдуцца аматары гэтай ідэі, яны патрацяць шмат высілкаў на легалізацыю такога дыялекту, яго вывучэнне, правапіс, прасоўванне ў вучэбныя ўстановы і г.д. Яшчэ раз падзеляць грамадства: на прыхільнікаў "кананічнай" рускай мовы і "рэфармаванай" ("каверканай"). Тыя будуць займацца спрэчкамі. Ці мала вам двух правапісаў (мінімум двух), а яшчэ і лацінкі? Тыя, хто за рускую мову прынцыпова, на ёй і застануцца. А тыя, хто можа перайсці на гэты штучны дыялект, маглі б зрабіць трохі шырэйшы крок і перайсці, адразу і канчаткова, на беларускую.
Пры лукашысцкай уладзе ідэю не падтрымаюць, а ў свабоднай Беларусі (калі яна будзе) адсутнасць ціску і рэпрэсій сама стварыць умовы для росквіту беларускай мовы. І гэты праект не будзе патрэбны, як тупіковы.
Або іншымі словамі: ў беларусаў не так шмат рэсурсаў (людзей, часу, грошай), каб губляць іх на нейкія прамежкавыя, павольныя, тупіковыя праекты.
.
18.10.2025
А яшчэ гэтая ідэя з катэгорыі мёртванароджаных. Тыпа мудрая стратэгічная, але не настолькі, каб пераўпэўніць яе рэалізаваць нават свайго аўтара. Маўляў, я стратэг, прыдумаў, а хай яе рэалізуе нехта іншы. Вышэй нагадвалі, што гэтую ідэю ўжо прапаноўвалі Краўцоў і Раднянкоў. Таксама не заўважна, што на сваім уласным прыкладзе перайшлі да прапаганды "новага рускага правапісу для Беларусі".
Павага
18.10.2025
…што ўсталым узросце вывучыў беларускую, шкада, што застаўся гэтулькі глыбока рускамоўным.
Імя
18.10.2025
"Вывучыў", што не надта і складана тутэйшаму ягоных гадоў, але ж застаўся рускамоўным. Тое чутна па натужнай гаворцы. А ў якім свеце боўтаешся штодня, такі й перамагае. Тым больш, з такім бэкграундам.
Фемачка
18.10.2025
Гэта што за Дугiн 2.0?
.
18.10.2025
Ад часоў з’яўлення пісьменства тут гутарковая мова - інструмент ніжэйшых па статусу. Пасля рэвалюцый, калі былыя ніхто прымерылі на сябе часцінку правоў былых гаспод, то прымерылі на сябе і рускую мову і ўжо ніколі не здымуць на карысць мовы ніжэйшай па статусу.
Філосаф Мацкевіч прапануе стварыць варыянт беларускай рускай мовы, каб зблізіць яе з беларускай
лгбт - імперская справа , нас гэта не цікавіць , ў нас нацыянальна- вызваленчыя прыярытэты а не сексуальныя як ў вас
...Я знаходзіўся ў партызанскім атрадзе да самага вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў. Спачатку пасвіў кароў ды на кухні бульбу абіраў.
НН (2025):
«Шмат хто абірае яе несвядома, паддаўшыся модзе, уплыву.
2. вы либо крестик снимите, либо трусы наденьте
1. если изнасилование неизбежно - расслабься и получи удовольствие
2. если не можешь победить - присоединяйся (от себя добавлю: и возглавь процесс).
Автор вообще не предлагает отказаться от мовы. Он предлагает другое, более умное и тонкое. И так, нужно исходить из того, что, как это нам не обидно, в реальности 99% жителей Беларуси общаются только на русской мове. Он предлагает действовать умно: ударить с той стороны, с которой московиты не ждут атаки. Он предлагает ввести беларусский вариант русской, постепенно заменяя в нём отдельные слова и выражения на беларусские. Таким образом, будет происходить вытеснение московитского варианта русского языка и замены его на беларусский.
Выступая против, имея такую железобетонную позицию, вы, как ни странно, способствуете московитам сохранению одной из их скреп: "истинного" русского языка. Вы не даёте изнутри постепенно РАЗМЫТЬ русский язык так, чтобы в конце концов заменить его на мову.
Это предожение похоже на поведение жены алоголика, которая выдвигает ему шофенаццатое предупреждение и продолжает с ним жить.
ЗЫ. Как показала практика, шоковая терапия более приемлема, чем ее альтернатива.
Па-першае, патрэбна прызнаць, што беларуская мова ў Беларусі прайграе рускай ў асноўнай сваей ролі - камунікатыўнай.
Па-другое, нельга згаджацца, што руская мова належыць расейскім імперцам. На ей можна - і такое есць - выказваць антыімперскія думкі.
Па-трэцяе, гэта слушная прапанова - яна зыходзіць з рэальнага становішча і, сапраўды, у расейсіх імперцаў на гэтае няма стратэгіі. Бондарава будзе ў кагнітыўным дыссанансе.
Ну а наконт шокавай тэрапіі - так бывае, што ад яе не выжывае сам пацыент.
1. А хто канкрэтна спрачаецца з тым, што насельніцтва зрусіфікаванае ўшчэнт (і ў выніку "жыве скотам")?
2. Расейшчына не проста "належыць" імперскай (а іншай няма) Расеі, але і з'яўляецца яе найвялікшым знешнепалітычным актывам. Вялікшым за ракеты ці нафтагаз. Вядома ж, яны называюць гэта ўплывам вялікай культуры, але ж мы ведаем, што гэта вынікі русіфікацыі наваколля і прысабечвання. Так, вы можаце выказаць расейшчынай што заўгодна, але ж там яно й патоне праз несувымернасць агульнаму наратыву. Гэта любая навадворская ці гэрцэн (якія расейскія прозвішчы! лол) пацвердзяць.
3. Стварэнне "нацыянальнай расейшчыны" - гэта суцэльнае глупства кшталту бясконцых спрэчак з ардой на тэмы "в/на Украіну" альбо "Беларусі/Белоруссіі". Падлеткавае марнаванне часу, якое магло б быць адданае нацыянальнаму будаўніцтву: напр., вывучэнню роднай мовы і стварэнню кантэнта на ёй.
[Зрэдагавана]
цікава а тут ніхто не ведае што ёсць Амерыканскi варыянт Англійскай мовы? Канадскі , Аўстралійскі ? Партугальская мовa Бразіліі ? Нават Малдоўскі варыянт расейскай мовы ёсць, гэта трэба было рабіць 40 гадоў таму. Добрая справа безумоўна, пры гэтым - пачынайце ў хаце на тытульнай мове размаўляць , імёны Беларускія, Ўніяцтва і г.д. Праз эвалюцыю будуць выбары, правы чалавека, дэмакратыя і г.д. ...
А беларуская мова існуе. І побач ёсць расейская, якая спрабавала вынішчыць іншыя суседнія, а беларуская амаль цалкам забіла.
" сутнасць у тым, што не існуе амерыканскай, малдаўскай, аўстралійскай і брызілійскай мовы. Там менавіта варыянты розных іншых моў. "
спадар вы мяне не зразумелі , мяне лухта звар'яцелага дзеда Мацкевіча не цікавіць, Бел. Мова адзіная дзяржаўная мова. Іншая справа што дзеля ватнікаў (на нейкі час) трэба зрабіць простую мову (лацінкай) , дзе не что а што, дзе бульба- шуфляда і усе Беларусізмы ок . Мангола - Балгарская мова хворая на імперыялізм, яна вельмі небяспечна. А гэту трасянку - славянку мы будзім кантраляваць а не Масква
Расчараваў Мацкевіч, вельмі расчараваў
"Расчараваў Мацкевіч, вельмі расчараваў "
Ён мабыць кажа пра , атаку на маскоўскую імперыю праз граматыку маскоўскай мовы, як яны зрабілі з намі ў 20х праз наркомаўку , таму ідэя не благая. Алеж Без мовы адзінай нашай дзяржаўнай не будзе ў нас нічога годнага
Цудоўны план, калі я правільна яго зразумеў, проста выдатны. Не будаваць сваё, а разбіць ворага малымі сіламі на яго ж культурнай тэрыторыі. Брава, таварішчь Мацкевіч! Ужэ учу ваш езык.
на якога чорта нам трэба пагружацца у такое лайно?каб угадзiць некаму?
трэба папулярызаваць сваё,беларускае i кропка
у параўнаньні з разьвітымі дэмакратыямі:
якія посьпехі Беларускага бізнэсу за 30 гадоў кіраваньня Лукашэнкі?
якія посьпехі ў Беларускай навуцы?
якія посьпехі ў Беларускім дзяржапараце?
якія посьпехі ў галіне інавацыяў?
у Беларускай мове такі самы "росквіт" як і ва ўсіх іншых Беларускіх сфэрах праз кіраваньне прамаскоўскага дыктатара - нездарма ж ён ордэн Неўскага з рук самога Пуціна атрымаў.
таму тут прэтэнзыі не да адраджэнскіх сілаў, а да рускіх таталітарных.
(Гэты тэкст сгенераваны як магчымы варыянт "мацкевічыцы"- новай мовы для Беларусі. Каго ўжо званітавала- прошчэнніца просім!)
Няўжо не хапае прыкладаў Беларусі і Украіны? У Латвіі і Эстоніі таксама бачна вялікія праблемы з расейскамоўнымі, у асноўным расейцамі. Пра Малдову не кажучы. На гэтым фоне такая Польшча і Літва з адназначна сваімі мовамі і сільнай нацыянальнай свядомасцю моцна кантрастуе.
Ці гэтыя спробы перакінуць далёкі прыклад Ірляндыі і Шатландыі гэта нейкая мяккая спроба легітымізаваць моўна расейскі статус і давясці беларускую мову да стану тых кельцкіх?
Увогуле, навошта гэтыя гульні? Калі беларусам пофіг на сваю мову, хай ШЧЫРА пра гэта скажуць і зачыняем тэму, а беларускую мову запішам, каб засталася ў гісторыі.
Факты ў нашай частцы Еўропы кажуць адназначна, або ты са сваёй мовай, або з расейскай і ўтапіся ў русском мире.
Русский язык – это наш культурный, социальный, исторический, научный, экономический актив, который на протяжении многих лет помогал беларусам развиваться, расти, быть частью великих достижений, открытий и свершений.
Шатланцы жа павольна варацца як тая жаба ў рондлі. Цяпер ім у Каралеўстве цалкам камфортна, ніхто не цісне, наадварот грошай падкідваюць, то і незалежнасць не патрэбная, як паказалі рэферэндумы.
Прычым тут акупаваная ардой Беларусь з забароненай рэлігіяй, забранымі або вынішчанымі дзеячамі культуры, зрусіфікаваная і спацыфікаваная? І без таго ідэнтычнасць горшая за башкіраў, а гэты рускамірны доўбень, замест каб сесці і вывучыць родную мову, усё імкнецца на расейскую яліну ўлезці і не абадрацца.
Не заўсёды і зусім неабавязкова чужая культура прыносіцца на штыках і штыкамі ўсталёўваецца. Да прыкладу расейская культура з уласнае волі да панаваньня зьнішчыла іншых культураў нашмат больш, чым усе войскі Расейскай імпэрыі зьнішчылі іншых войскаў.
Калі запытацца чаму сёньня большасьць беларусаў не ідэнтыфікуе сябе зь беларускаю культураю, то адказ будзе наступным: таму што ўжо безьліч гадоў ні на хвіліну не спыняецца вайна расейскай культуры зь беларускай, у выніку якой апошняя апынулася амаль усьцяж пераможанаю. І, бадай, найтрагічным у гэтай паразе была параза беларускай мовы.
Мова — той азонавы слой, які дазваляе больш-менш устойліва функцыянаваць, разьвівацца і нарошчваць свой патэнцыял усім астатнім чыньнікам культуры нават у неспрыяльных для яе палітычных, эканамічных і сацыяльных умовах. Вядома, у гэтым азонавым слаі кожнай культуры сёньня шмат дзірак, але ў нас ён зьнішчаны амаль зуісм, ад яго засталіся адно лахманы, якія ўжо не засланяюць цела нацыянальнае культуры як ад сьцюдзёных вятроў культуры расейскай, так і ад касьмічнага холаду мэтакультуры камунікатыўна адкрытага грамадзтва
Яшчэ амаль 30 гадоў таму пісаў Валянцін Акудовіч.
Тая мова, пра якую пішаце, расейская. Рускай яе пачалі называць толькі пасля русіфікацыі беларускай мовы камуністамі.
"Чаму пішаце пра "рускую" мову? Руская мова засталася ў гісторыі, руская мова была мовай VKL - Статутаў. "
Я Столькі ПІСАЎ ПРА ГЭТА НА НН, цалкам згодны спадар, імперскую мова мы заўсёды называлі - маскоўскай (ці акадэмічна: мангола - балгарская )
Нават тэрмін у няволі ні змяніл
Вынік " мэтадалогіі" школы- секты шэдровіцкіх отец- сын бачым на усходзе у Рф
Кактэль бальшывізЬма імперыалізьма праваслаў'я рэканструктараў і гапаты шпаны пад прыглядам фсб кдб
імерскія казакі, ў Беларусі 99% Беларусаў ведае мову, чаму 99% ў хаце на роднай мове не размаўляе ? Запужаныя мы усе маскоўскім імперыялізмам, Лукашэнка не будзе нас ў хатах размаўляць чалавечай мовай, пачынайце ў хаце на роднай мове размаўляць і дзяржава зменіцца
"Не пакідайце ж мовы нашай беларускай, каб не ўмёрлі!" (Францішак Багушэвіч, 1891 год)
Поясню. Это использование провереных методик русификации только для беларусификации. В обратную сторону. Беларусов же доооооолго русифицировали, на минуточку. Очень долго. Очень последовательно. Десятилетиями это делали. Планово. Разнообразно.
Общие итоги нам известны. Число беларускоязычных школ при лукашенко уменьшилось двукротно, беларуский мало где используется, государственный язык руский, бытовой язык руский. Все было протрачено до нас, еще в девяностых, пусть Позняк отчитается почему так случилось и напишет эссе "мои сто самых больших ошибок". Это его ответственность.
Ввести по хамски беларуский язык насильно после прихода к власти не получится, будет сопротивление снизу, на любое насилие будет ответ. В украине так было. Отдельные украиноговорящие считают что то что они всегда говорили по украински это уже большая помощь фронту, есть такие тенденции в социсследованиях. Нам оно не надо.
Поэтому в общих чертах этапы обратной русификации будут такие: русский - трасянка - беларуская - belaruskaja. Первый этап - перестать рафинированым лысым интелехентам стыдить людей плохо говорящих по беларуски и старающихся лупить трасянкай. Вообще стыдить за плохую беларускую это методика кгб, чтобы оттолкнуть и поссорить потенциальный электорат оппозиции.
Стараешься дзекать и цекать, говоришь трасянкой и используешь много русизмов? Ты большой молодец, стараешься по беларуски говорить, так держать, всё получится, ты на верном пути.
Потому что россияне проводили такую же политику, стимулировали говорить аборигенов по русски, смеялись с их акцента, а с другой стороны давали квоты и возможности для учебы доступные по русски. Российский софт пауэр. И так это работало и в обратную сторону работать тоже будет также.
Я просто из того поколения которое уже учило беларуский в школе как иностранный. Его мало было слышно уже тогда даже в деревнях. Можно было заменить в школах на польский, увы и ах, ничего бы не поменялось. Быкова и Адамовича можно читать по русски, но делать это приходилось вне школьной программы, в школьной программе оставляют беларускоязычную графоманскую чушь типа "каласов пад сярпом тваим".
Это поколение, кстати, больше всего пострадало во время репрессий, массово сидело и многое сделало правильно. И в камерах разговаривало по русски. В том числе из соображений выживания и безопасности.
Нет, вы можете бороться, но упаси вас бог взять хотя бы цент на беларускамоуные гранты и не показать тысячедоллааровый возврат ивестиций от вашей типа "деятельности". Потому что сколько среди вас агентов радзивилов одному богу известно. Почитайте позняка, человек не стесняется уже совсем, лупит лукашизм напрямую.
П.с.
Таким, кстати, бы Мацкевич. Всё перед арестом предлагал бойкот в своем телеграм канале. Говорил что бойкот обязательно получится, а если не получится, то вы сами виноваты, неправильный бойкот неправильно делали. А на протесты ходить не надо.
Вообще очень потешно наблюдать как гбшные боты пытаются поссорить национальные и либеральные течения в беларуской политике. Всегда так делали, а тут жизнь заставила маскироваться, писать па-беларуску и корчить из себя "пазнякоуцау", радикальных невменяемых глупых и нудных.
Нет столько позняковцев сколько вы тут коментариев строчите, это палево ребята!
Спачатку думаеш: "а дасціпна ж", а пасля: "не, лухта".
Напрыклад: "А выйсці не толькі з беларускімі б-ч-б сцягамі, а яшчэ і з ч-з афіцыйнымі. Ябацькі зразумеюць, што мы і разам з імі, а амапаўцы не зразумеюць, каго хапаць."
Усё ўсё выдатна зразумелі, а ваш "кампраміс" быў пустым марнаваннем часу.
І з "беларускай рускай мовай" аналагічна: калі нават знойдуцца аматары гэтай ідэі, яны патрацяць шмат высілкаў на легалізацыю такога дыялекту, яго вывучэнне, правапіс, прасоўванне ў вучэбныя ўстановы і г.д.
Яшчэ раз падзеляць грамадства: на прыхільнікаў "кананічнай" рускай мовы і "рэфармаванай" ("каверканай"). Тыя будуць займацца спрэчкамі. Ці мала вам двух правапісаў (мінімум двух), а яшчэ і лацінкі?
Тыя, хто за рускую мову прынцыпова, на ёй і застануцца. А тыя, хто можа перайсці на гэты штучны дыялект, маглі б зрабіць трохі шырэйшы крок і перайсці, адразу і канчаткова, на беларускую.
Пры лукашысцкай уладзе ідэю не падтрымаюць, а ў свабоднай Беларусі (калі яна будзе) адсутнасць ціску і рэпрэсій сама стварыць умовы для росквіту беларускай мовы. І гэты праект не будзе патрэбны, як тупіковы.
Або іншымі словамі: ў беларусаў не так шмат рэсурсаў (людзей, часу, грошай), каб губляць іх на нейкія прамежкавыя, павольныя, тупіковыя праекты.
Маўляў, я стратэг, прыдумаў, а хай яе рэалізуе нехта іншы.
Вышэй нагадвалі, што гэтую ідэю ўжо прапаноўвалі Краўцоў і Раднянкоў. Таксама не заўважна, што на сваім уласным прыкладзе перайшлі да прапаганды "новага рускага правапісу для Беларусі".