Комментарии к статье

Генетики доказали, что родина всех славян — Беларусь

  • Ого
    04.09.2025
    Дык мо яны і мінскае мора выкапалі?
  • пра тое самае кажa самы вядомы ў свеце Гісторык, Т. Снайдэр
    04.09.2025
    Ого, маёр ці падпалкоўнік ? Менскае мора. пра тое самае кажa самы вядомы ў свеце Гісторык, Т. Снайдэр. УСІХ Каго цікавіць наша гісторыя : https://www.youtube.com/watch?v=yd0oWMZVhsI
  • акупацыя БНР , вайна з Польшай , Эстоніей , Фінляндыей, Галадамор, Курапаты,
    04.09.2025
    пра тое самае кажa самы вядомы ў свеце Гісторык, Т. Снайдэр, цалкам згодны, гэта рэвалюцыйная дзеля РБ лекцыя ! Багдан Хмяльніцкі, тыпу таго, падпісаў некалі "глыбокую" інтэграцыю з ардой ... Украінскія гісторыкі кажуць, што Хмяльніцкі нічога не падпісваў, і ўсё гэта хлусня! І папер ніякіх не было і няма! А маскоўцы кажуцуь, што Хмяльніцкі -- падпісваў, але паперы не захаваліся бо моль іх паела. А ў выніку што?
    Украіна-Русь на доўгія стагоддзі патрапіла пад маскоўскі бот.
    Маскоўская арда скрала назву Украіны -- Русь, усю яе гісторыю, міталёгію, культуру і выдае яе за сваю. Узяць бы таго князя Уладзіміра, які, нібыта, хрысціў маскавітаў, яшчэ і помнікі яму нахабна ставяць. А далей і згадваць не хочацца.... Бальшавіцкі джыхад , акупацыя БНР , вайна з Польшай , Эстоніей , Фінляндыей, Галадамор, рэпрэсіі, Курапаты, генацыд, Новая эмпэрыя , алеграхі, карупцыя , эмперыялізм ...І нaрэшце захоп 1/3 Азербалджана, Молдовы, Грузіі , анексія Крыма, вайна на Дамбасe, вайна, вайна ....
  • Ёлдас
    04.09.2025
    Гэта ліцьвінізм!
  • Рэальнасьць
    04.09.2025
    Ёлдас, Не. Гэта проста генетыка.
  • Гумилев
    04.09.2025
    Даже я рассмеялся. Такое чепухи даже большевики не додумались придумать.
  • А,ну конечно
    04.09.2025
    Гумилев, само собой. Ведь тебе со школьной скамьи вдалбливали,что главные славяне—русские,а остальные «младшие» братья и прочее ассорти.
    А то,что у этих 300 лет было тюркское иго,непоправимо исковеркавшее их генофонд ,тебе в школе не говорили по понятным причинам.
    Ну, иди смейся дальше.
  • Алег
    04.09.2025
    Гумилев, бальшавікі адмаўлялі генетыку
  • маскоўскі імперыяліст Гумилев страстно утверждает иго иудейское
    05.09.2025
    Гумилев,
    дзеля тых хто не ведае светапогляд гэтага маскоўскага імперыяліста: Гумилев яростно отрицая татаро-монгольское иго над Древней "Русью", Гумилев столь же страстно утверждает иго иудейское. Смысл этого ига сводился к тому, что «ценности Руси и жизни ее богатырей высасывал военно-торговый спрут Хазария, а потенциальные друзья византийцы… были превращены во врагов» (10, 144). Если учесть, что евреи не только «высасывали из Руси ее ценности и жизни ее богатырей»
  • Гумилев
    04.09.2025
    А,ну конечно, так я и не спорю. Не нанеселяли славяне Московию. Мы пленных всегда тянули из Речи Посполитой и Украины, чтобы размешать кровь и обелить лица, увеличить глаза из щелок азиатских. Это давно понятно. Но ареал славянства гораздо шире. Это не только Юг Беоаруси и Север Украины.
  • Игорь
    04.09.2025
    А,ну конечно, никого ига не было. Это была гражданская война. Московия была частью Золотой Орды, улусом.
  • Я все помню.:))
    04.09.2025
    А,ну конечно, Не 300. 240 лет.
  • А,ну конечно
    05.09.2025
    Гумилев,
    Я склонен более доверять немецким ученым,чем гумилеву,который писал,что иго литовцев над белорусским народом было несравненно более тяжелым,чем татаро-монгольское для русских. Ну,то есть капец. То есть в его гумилевской голове типичная картина ,характерная для всех москалей,для который ВКЛ это государство современных литовцев—москалям так очень удобно думать ,а точнее—фантазировать. При их расчесанном величии так хочется мечтать,что беларусы—это что-то грязное в лаптях и с колтуном.А потом удивляются,откуда столько * шишек?
    После бега по граблям.
    Да ниоткуда. Из леса вестимо.
  • Ну вось
    04.09.2025
    "На пытанне, што стала штуршком той хвалі міграцыі з Беларусі і Украіны, пэўнага адказу навукоўцы пакуль не маюць." - ну як гэта "ня маюць" , калі я яшчэ некалькі гадоў назад чытаў кароткі агляд працы аднаго чэшскага прафэсара, дзе ён даказвае, што распаўсюд славян па Яўропе адбыўся менавіта з-за паступовага ўсыхання агромнага прэснаводнага вадаёма так звананага "мора Герадота", які знаходзіўся там, дзе зараз самыя найвялікшыя балоты Яўропы, то бок НА СТЫКЕ ЦЯПЕРАШНІХ БЕЛАРУСІ І ЎКРАІНЫ. Гэтае агромнае прэснаводнае мора асталося пасля таяння ледавікоў. Яго ўсыханне і, як следства, забалочванне прывялі да вялікіх змен у першую чаргу ў харчовых, гандлёвых і кліматычных ланцужках тагачаснага тутэйшага СЛАВЯНСКАГА насельніцтва, што запусьціла хвалі міграцыі.
  • Ведама
    04.09.2025
    Ну вось,
    якія ў нас тут прычыны міграцыі.

    Нейкі крэпкі славянін завёўся.

    і паехалі праславяне па хостэлах.
  • Нат
    04.09.2025
    Ну усё. Цяпер не толькі Вільня наша??))))))
  • Квасъ
    04.09.2025
    Уау! Источник очень серьезный. Это интересно.
  • Свабодны чалавек
    04.09.2025
    Галоўнае, каб не БЕЛОРУССІЯ
  • Paliašuk
    04.09.2025
    Цікавая інфармацыя, якая падкрэслівае значэнне рэгіёна як Heartland'у Еўропы, прынамсі славянскай яе часткі. Пры нармальнай уладзе маглі б з гэтага турыстычную замануху зрабіць, беларускую мову прасоўваць як самую старажытную і аўтэнтычную славянскую...
    Шкада, што продкі яе вырашылі развіваць сярод лясоў і балот, а не мігравалі да Адрыятыкі ці Чорнага мора, як усе нармальныя людзі.))
  • наша геаграфія значна лепш за Балканы , ці Чорнае мора
    05.09.2025
    Paliašuk, "Адрыятыкі ці Чорнага мора"
    што ў вас было па геаграфіі ? наша геаграфія значна лепш за Балканы , ці Чорнае мора. У нас, фактар маскоўская імперыялізму толькі стрымлівае, Трамп- Рэйган зробяць зноў нафтаваю "СВО" і мы будзім як Французы жыць , на рэлаксе у нас усё што трэба як ў Францыі ёсць
  • .
    04.09.2025
    Цэнтр "контуру 5" недзе паміж Краснай Гарой і Суражам. Большасць займае басейн Іпуці і Беседзі (абедзве ракі - прытокі Сожа), з усходу - трохі басейн Судасці (прыток Дзесны).

    Цікава, ці супадзе гэта з арэалам распаўсюджвання нейкай археалагічнай культуры.

    Па даследаваннях беларускага генетыка Мікуліча, кансалідацыя беларускага этнасу адбывалася на працягу 130-140 пакаленняў, умоўна з 1500 г. да н.э. Дата гэтага даследавання 972± 250 г. да н.э. даволі блізкая, калі ўлічыць умоўнасць падлікаў 25 год на 1 пакаленне і тое, што сучасныя метады аналізу ДНК палепшыліся.
  • дзівак
    04.09.2025
    ., супадае з так званымі "радзімічамі". Можа і не здарма такая назва ў іх
  • .
    04.09.2025
    Так, але радзімічы на мапах гісторыкаў і археолагаў з VIII ст., а раней там пазначаны іншыя культуры і народы з трохі іншымі арэаламі.
  • дзівак
    05.09.2025
    ., насельніцтва можа быць адно а культуры і назвы розныя
  • .
    05.09.2025
    Можа, так гучыць лагічна. А можа і не быць :)
    З улікам таго сведчання з гэтага артыкулу, што міграцыі адбываліся сем'ямі цалкам.
    Я пакуль не гатовы пераглядзець усю перадгісторыю беларусаў з улікам новых фактаў і мець адназначныя адказы (як шмат каментатараў тут далей, якія лёгка замяняюць гістарычныя прабелы і загадкі ўласнай упэўненасцю).
    Глядзеў мапы з археалагічнымі культурамі - лёгка спрасціць усё не атрымліваецца.
  • Ж
    04.09.2025
    А сланоў? Сланоў жа таксама радзіма!
  • Антраполаг-біелаг
    05.09.2025
    Ж, не скажаце гісторыю і біялогію заадно. Нават немаўлятам вядома, што радзіма сланоў Расія. Вы, нацыяналісты, гатовы прысягнуць, што Адам і Ева былі беларусамі.
  • маскоўскую імперыю Манголы утварылі
    05.09.2025
    Ж, вы згодны з Т. Снайдэрам што вашу маскоўскую імперыю Манголы утварылі , так ці не ?
  • Найперш не галасі!
    05.09.2025
    Ж, Канечне!
    Еўрапейскі простабіўнёвы лясны слон.

    Жыў 300 - 36 тысячаў гадоў таму. Вышыня 4 метры, вага 15 тон.
    Любіў лес і цяпло, ад ледавікоў сыходзіў на поўдзень, па ледавіках вяртаўся. Арэал ад Брытаніі да Казахстана.
    Парэшткі выявіліся у Мінску пры будаўніцтве метро ў раёне станцый Парк Чалюскінцаў-Уручча. Выпадак даўні, хочаце дакладнасці - шукайце самі.
  • Літвін
    04.09.2025
    А нашая вялікая руськая (літоўская) мова, крыніца з якой пачаліся рэкі славянскіх моў.
  • Ў
    05.09.2025
    Літвін , так, але не сучасны літаратурны яе вырыянт, а болей старажытны, элементы якога захаваліся ў меньшых дыялектах. Гэта калі казаць пра фанетыку (двухэрка, дыфтонгі, незацьвярдзеласьць і т.д.). А па лексіцы - беларуская і ўкраінская (+ амаль зьнікшая мова данскога рэгіёну) - відаць і ёсьць асновай для астатніх славянскіх моваў.
  • Маскоўская мова гэта Мангола -Балгарская
    05.09.2025
    Літвін , брахня, Маскоўская мова гэта Балгарская (Мангола -Балгарская), ў Палякаў свая мова і г.д. Украінская, гэта адзіная мова якая выйшла з нашай Літвінскай (старажытнаБеларуская ) мовы
  • Жвір
    04.09.2025
    Вынікае, што мае рацыю тутэйшы Valadzimir, ніякіх балтаў не існавала, у тым ліку і ў час калі люцічы ўтварылі першую дзяржаву Літву, і заўважце, гэта адбылося раней, чым на Балканах зарадзілася Дукля й Зэта ! Жамойты/Самагіты і блізка не стаялі.
  • нейкі
    04.09.2025
    Жвір , там жа напісана, прыйшлі з Дуная да балтаў крэпкія хазяйственнікі і ўтварылі славянаў напару з балтамі.
  • радзіма ўсіх Балтаў Поўдзень Беларусі таксама , Славяне штурхнулі Балтаў на поўнач
    05.09.2025
    Жвір , не , зноў маскоўскі пан Владімер памыляецца, радзіма ўсіх Балтаў — Поўдзень Беларусі таксама , Славяне штурхнулі Балтаў на поўнач , а Балты да гэтага штурхнулі Фіна - Эстонцаў ў тым самым напрамку . Дрыгва наша, як Алтай ці Арабійская паўвыспа цудоўная глеба дзеля утварэння новых народаў.
  • Жвір
    04.09.2025
    нейкі, не-а, на мапу зірніце, там стрэлкамі паказана адкуль прыйшлі й куды. Там ясна паказана, што канкрэтна Палабскія славяне (люцічы/вільцы/велеты/волаты) прыйшлі да вытокаў Нёману ды й утварылі ВКЛ, а балты былі ў іх рабамі.
  • нейуі
    05.09.2025
    Жвір , на мапе магчыма паказана міграцыя якая выцесніла з тэрыторыі цяперашняй Усходняй Літвы крывічоў - згодна даследванню: Шмидт Е.А. "Кривичи Смоленского Поднепровья и Подвинья", 2014 г.
    У вас шыза - вы ў папярэднім каментары адмаўлялі балтаў, потым прызналі іх за рабоў. Рабаўладальніцтва ў прынцыпе ня дзіва. Атаясамленне назвы славян на захадзе з гэтай практыкай таму паццвярджэнне.
  • Жвір
    05.09.2025
    нейуі, у вас цяжкасьці з разуменьнем простага тэксту праз недахоп ведаў, адсюль і нэрвознасьць.

    Аславяненых фіна-вуграў немец Несельман у сярэдзіне 19 ст. назваў "балтамі", як нібы асобную групу.
    Цяпер вам павінна быць зразумела, каго не існавала, а хто былі рабамі Літвы, а ў свой час і Полацка (цяпер Латвія) дарэчы, покі не патрапілі пад уладараньне германскага ордэна.

    Пасьля Грунвальда, ужо ў якасьці правінцыі, пэўныя тэрыторыі іх рассяленьня былі далучаны да складу ВКЛ, пад агульнай назвай Жамойць.
  • Жвір
    05.09.2025
    нейуі, так, што да выцясьненьня крывічоў. Тут у вас таксама няма рацыі. На мапе агульная плынь, якую ўтварылася й існавала цягам доўгага часу. Так, верагодна, невыключана, той плыньню прайшлі й Крывічы. Верагодна, што адбылося гэта ў пачатку працэса і яны, у нейкім выглядзе й адпаведнай ім якасьці, заснавалі КРЫЎгорад і аславянізавалі фіна-вуграў, засяліўшы іх вялізныя абшары. Пазьней Люцічы (Вільцы/Велеты) перайменавалі (не ўказам, а жыцьцём) той горад у Вільню.
    Люцічы ўтварылі й першую дзяржаву Літву (Лютву). Дарэчы, на пячатцы князя племяннога зьвязу люцічаў, Багуслава (1100 ~) - вершнік з узьнятым мечам (Пагоня), сымбаль люцічаў (венедаў) - герб іх дзяржавы Літвы.
  • Што за міграцыя з Беларусі і Украіны
    04.09.2025
    Ні Беларусі, ні Украіны ў тыя часы не існавала. Не трэба прыцягваць сучасныя краіны да даўнейшых падзей.
  • Жвір
    04.09.2025
    Што за міграцыя з Беларусі і Украіны, а як вам патлумачыць геаграфічны рэгіён ? Па-мойму, самы лепшы варыянт, гэта па рэгіёну знаходжаньня цяперашніх дзяржаў. Гэта хутка й ясна, і не патрабуе корпацца ў каардынатах. А за адно, як тут ідзе размова пра генетычныя дасьледваньні, цераз назву краіны добра ўспрымаецца інфармацыя пра народ, якога гэта тычыцца, бо адбываецца атаесамленьне. :)
  • усе гісторыкі так робяць , і мы так робім !
    05.09.2025
    Што за міграцыя з Беларусі і Украіны,

    "Ні Беларусі, ні Украіны ў тыя часы не існавала. Не трэба прыцягваць сучасныя краіны да даўнейшых падзей. "

    усе гісторыкі так робяць , і мы так робім ! вы згодны з Т. Снайдэрам што маскоўскую імперыю Манголы утварылі , так ці не ?
  • Hooch
    04.09.2025
    Жыве Беларусь ад Одры да Аляскі!😉
  • Абу
    04.09.2025
    Ну дык гэта: Наша Варшава, наша Сафія, наша Прага...
  • мы не імперыялісты нам нашай РБ (ВКЛ) хапае
    05.09.2025
    Абу, мы не вы Маскавіты , мы не імперыялісты нам нашай РБ (ВКЛ) хапае , вы згодны з Т. Снайдэрам што маскоўскую імперыю Манголы утварылі ? Таму вас так і цягне да газаватаў ?
  • Знаўца
    04.09.2025
    За сталінскім часам група археолагаў знайшла побач з Петрыковам, на правым беразе Прыпяці старадаўняе паселішча славян, датаванае V ст н. э., са ўсімі прыкметамі славянскай культуры. На той момант гэта было самае старадаўняе паселішча славян з вядомых навуцы. Але завяршыць і аформіць навуковае даследаванне археолагі не паспелі - іх расстралялі. Прыкладна ў той жа час пад Прагай была знойдзеная яшчэ адна стаянка старажытных славян. Тамтэйшым навукоўцам пашэньціла болей, яны засталіся жывымі і аформілі свае навуковыя даследаванні. Таму старадаўняя славянская культура сёння называецца пражскай, а магла бы называцца петрыкоўскай.
  • Тутэйшы аглядальнік
    04.09.2025
    Усходнія Славяне, беларусы Гэта падпарадкаваная і змешаная з Гунамі балтцкая супольнасць у 5 стагоддзі... пытанне кім былі гунны, якія заставілі днк азіятаў (акруглы твар, рэдкія валасы на барадзе, маленькія вочы)
  • feafania
    04.09.2025
    Тутэйшы аглядальнік , маленькія вочы - гэта вы пра каго? У мяне, напрыклад, вочы вялікія. Калі ў каго і ёсьць азіяцкае днк, то застаўлена яна татарамі, якія сяліліся тут хвалямі на працягу некалькіх стагодзьдзяў і маюць рознае паходшаньне. На сёньняшні дзень шмат беларусаў маюць татарскія прозьвішчы, але пра гэта не здагадваюцца.
  • Тутэйшы аглядальнік
    05.09.2025
    feafania, ўсё ў параўнанні з іншымі заходнімі суседзямі :палова беларусаў ма акруглы твар, маленькія вочы і слабы валасны пакроў ...але славяне ў Еўропе зьявіліся разам з Гунамі і засталіся.. а вы, напэўна, маеце балцкае паходжанне...
  • и мы герои
    04.09.2025
    Осталось найти нефть и газ.
  • Гжэчны літвін
    04.09.2025
    и мы герои, у хантаў і мансі хапае нафты, але яны не маюць магчымасці карыстацца ёю, бо яна належыць маскавітам, а іх краіна завецца ХМАО. Таму калі б у нас было дадаткова нафты, то Белорусская губернія, ніколі не стала б Рэспублікаю. Таму, вам у Маскве агародзілі поле з бульбаю, у якім вы пакорліва корпаецеся.
  • Бобруйск - родина славян
    04.09.2025
    Шолом, арийцы👁️
  • Карл Маркс : "Паходжаньне Масковіі ляжыць у крывавым заняпадзе мангольскага рабства"
    05.09.2025
    Бобруйск - родина славян,
    імперскай прапаганда, на імперскай мове i Усе вашы падабайкі з масковіі , Ja вас разумею , вы Маскавіты , Мангола - Вугра - Фіны , а ваша мова старажытна- балгарская . І нават ваш Маркс пра гэта пісаў :
    "Паходжаньне Масковіі ляжыць у крывавым заняпадзе мангольскага рабства... «паў-азіяцкая» пагроза для «Эўропы» і «цывілізацыі»... 🇷🇺 Масковіты — гэта не славяне; яны ўвогуле не належаць да інда-германскай расы, яны — des intrus [уварванцы], якіх трэба выгнаць назад за Дняпро."

    Карл Маркс (1856–57 / 1873)
  • Valadzimir
    05.09.2025
    Да... Ізноў "убойныя" фармулёвачкі для прафанаў ... "Радзіма ўсіх славян — БЕЛАРУСЬ"!!! Значыцца ўсе славяне - "беларусы". Здаецца, нехта сапраўды мэтанакіравана вядзе да таго, што высьветліцца, што Балтыйскае мора адкапалі "балторусы"-"беларусы".
  • Пара Беларускіх першаславян кажа самы вядомы ў свеце Гісторык, Т. Снайдэр
    05.09.2025
    Valadzimir, Пара Беларускіх першаславян кажа самы вядомы ў свеце Гісторык, Т. Снайдэр : https://www.youtube.com/watch?v=yd0oWMZVhsI
  • Valadzimir
    05.09.2025
    Трэба йзноў нагадаць нашаніўскім аўтарам, што сучасныя "балты" - гэта СУМЕСЬ(!) амаль 1:1 носьбітаў славяна-арыйскай і вугра-фінскай гаплагруп. Гэта значыцца генетычна "чыстых" "балтаў", як і "балтаў бронзавага веку" НЕ існавала, НЕ існуе і НЕ можа існаваць у прынцыпе. Ну а калі пра "чыстых " "балтаў" напісана ў гэтым дасьледваньні, то тады гэта не больш чым прапагандыскае ціпа"навуковае" бла-бла з пэўнымі палітычнымі мэтамі.
  • slavianin
    05.09.2025
    Гэты «рэгіён» завецца Палессем. І гэта ня тое каб новая інфармацыя, проста яшчэ адзін, гэтым разам генетычны, доказ існага навуковага кансэнсусу, згодна з якім меневіта Палессе даўно лічыцца прарадзімай славян
  • Жвір
    05.09.2025
    slavianin, ну, не зусім Палесьсе, бо не ў тым герадотавым моры непасрэдна, ні ў балотнай дрыгве па ім, ясная справа, людзі не сяліліся. Людзі сяліліся абапал таго рэгіёну.

    На мапах добра бачна скуль, і нават у якім адсотку(!), зьбіралася "цэгла" славянскага цела, каб потым, цалкам склаўшыся, міграваць у рэгіёны цэнтральнай Эўропы.
  • хер славвэн- навука гавэн
    05.09.2025
    Дзе логіка? Які Ноўгарад і Пскоў могуць быць прарадзімай славян (з Палессем канечне складаней), калі дакладна вядома, што славяне туды прыбылі з захаду? Моўны аналіз наўгародскіх берасцяных грамат гэта падцвярджае.
    Палессе, Чарнігаўшчына, Ноўгарад, магчыма гэта адны з самых ранніх кропак, дзе славяне ў 8-13 вяках стварылі свае фарты перасяленцаў пад ціскам нямецкіх плямёнаў пад час "дранх нах остэн", дзіўным чынам вялікая колькасць нашых старадаўніх гарадоў утвараецца, а таксама ўзгадваецца ў летапісах у гэты самы час.
  • Жвір
    05.09.2025
    хер славвэн- навука гавэн, пра якія 8-13 ст. Вы вярзеце, калі размова йдзе пра час да н.э. ? Адваротны шлях на ўсход адбыўся цераз 1000 гадоў пазьней.
  • Маскоўская мова гэта Мангола -Балгарская
    05.09.2025
    хер славвэн- навука гавэн, Ноўгарад і Пскоў гэта Балтыйскія і Ўгра - Фінскія землі (генетычна нават сёння ), славяне туды імігравалі наконт радзімы ўсіх славян - Поўдня Беларусі вядома ужо 200 год. Пра гэта і Маркс і Ф. Браўндэль
    пісалі
  • х.с-н.г
    05.09.2025
    Жвір , не трэба хапіць мне. Я вярзу? можа артыкул так напісаны/складзены перакладзены, цяжка зразумець што аўтар меў на ўвазе, магчыма іначай трэба зразумець : "Даследчыкі выявілі, што ў людзей славянскага перыяду (пасля 600 года н.э.) з'явіўся новы генетычны кампанент, якога раней у Цэнтральнай Еўропе і на Балканах амаль не было."
    Ок, на Балканах магло не быць, але Цэнтральная і Паўночная Еўропа?
    Ок, даследванне адкрывае цікавую рэч:"Аналіз паказаў, што ўнікальны генетычны профіль людзей славянскага перыяду (SP) з Нідэрвюнша сфармаваўся задоўга да іх жыцця. Змешванне іх продкаў адбылося прыкладна 972 г. да н.э.± 250." - гэта сапраўды важная інфармацыя.
    Але як адбывалася параўнанне геномаў, бралі ўзоры сучасных жыхароў гэтых тэрыторый, і ДНК з могілак 7 ст у Нідэрвюршы?
    Атрымліваецца, славяне на 6 ст лакалізуюцца на Палессі, ці Смаленшчыне, а потым лезуць да немцаў ў 7 ст, атрымліваюць адпор і вяртаюцца ў 8-9 ст на ўсход і часткова праціскаюцца на Балканы? Ок, за Балканы не ведаю, не мая тэма.
    Але выглядае сумнеўна і значна спрошчана...
  • Жвір
    05.09.2025
    х.с-н.г, ну, добра, Вы ўжо не вярзеце, Вы ўжо вывяргаеце... Канечне, вінаваты артыкул,.. а ў таго, хто ня кеміць у матэматыцы, вінаваты падручнік.
  • х.с.- н.г
    05.09.2025
    Маскоўская мова гэта Мангола -Балгарская, славяне Ноўгарада і Пскова, вядома туды эмігравалі, пытанне толькі ў тым, адкуль эмігравалі. (Вядома,з захаду - з цэнтральнай Еўропы - аналіз мовы берасцяных грамат), больш таго вядома калі 8-9 ст н.э.
    У артыкуле ідзе гаворка пра Даследаванне славянскіх пахаванняў 7-9 века на тэрыторыі ўсходняй Германіі. Сцвярджаецца, што да 6 ст геном славян не сустракаўся сярод жыхароў заходняй і цэнтральнай Еўропы. Даследаванне, безумоўна цікавае, толькі ў артыкуле не зразумела , з якім( з чыім?) геномам параўноўвалі геном усходненямецкіх могільнікаў 7-9 вякоў. Можа быць з геномам сучаснага насельніцтва Украіны, Расеі, Беларусі, Польшчы і іншых рэгіёнаў? Ці з геномам з археалагічных стаянак і могільнікаў, цікава тады якіх? (У артыкуле пра гэта я не бачу)
    Ок, прыпусцім, Палессе ці якая Смаленшчына з'яўляецца "прарадзімай" славян. У які час? І на які час? І калі славяне пакінулі гэтыя землі, каб апынуцца ў 6 ст на тэрыторыі ўсходняй Германіі і ўіншых рэгіёнах?
  • Жвір
    05.09.2025
    Беларускі гісторык Паўла Урбан даўным-даўно напісаў пра гэта ў сваіх работах. Не, не пра цяперашнія сьведчаньні генетыкі, а аб шляху расьсяленьня славян, якія цяпер пацьвяржае генэтыка. :)
    Чытайце на "БЕЛАРУСКАЙ ПАЛІЧЦЫ" https://knihi.com/Paula_Urban/
  • х.с.- н.г
    05.09.2025
    Жвір , вельмі навуковая гутарка атрымалася, брава. Няма большага пана за нашага хама...
    до відзэння!
  • дзівак
    05.09.2025
    Жвір , ён служыў у SS і БКА.
  • Смаленшчына і Браншчына
    05.09.2025
    Гэта этнічная Беларусь часова акупаваная маскавітамі.
  • Лапідарый
    05.09.2025
    Я ў беларускім універсітэце таксама вучыў Губілева, Анну Айтматаву і Талстаеўскага чытаў з Распуціным. Пазьняком клянуся, не дасьць саўраць.
  • Valadzimir
    06.09.2025
    Пара Беларускіх першаславян кажа самы вядомы ў свеце Гісторык, Т. Снайдэр, "БЕЛАРУСКІЯ ПЕРШАСЛАВЯНЕ"!? Як гаворыцца, ржупацталом. Ну а Т.Снайдэр - фальсіфікатар і прапагандыст-паліттэхнолаг, - раней заўмаўся “разводам” і вешаў "гістарычную" лапшу украінцам, а цяпер узяўся за "першаславян" белоруссов.
  • І смех і грэх
    06.09.2025
    Дык да чаго вы тут прыйшлі, эрудзіты?
    Якія высновы? (Valadzimira і Маркса прашу не прапаноўваць).
  • Э
    06.09.2025
    І смех і грэх, не, усё ж пачытайце Valadzimira, а як засвоіце, пойдзем далей.
  • І смех і грэх
    06.09.2025
    Э, Карацей, зразумела: тэма такая, што без паўлітэрка лепей і не брацца.
  • Э
    07.09.2025
    І смех і грэх, сапраўдныя гісторыкі не ўжываюць. І на рабоце таксама не ўжываюць. Тэма простая, артыкул ясны й канкрэтны, чытай ды прасьвятляйся.

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць