Комментарии к статье

Федута: Булгаков и Ахматова поняли бы, почему в Украине сносят им памятники 

  • хм
    14.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Дэколянізацыя маскоўскай імпэрыі
    14.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • помнікі сталіністам, людажорам і фашыстам - Сталіну, Ільіну, Івану Жахліваму, Муравёву
    15.01.2026
    хм, Іван, не хвалюся за ўкраінскія помнікі — не твая справа. A хвалюйся за помнікі вашым сталіністам, людажорам і фашыстам — Сталіну, Ільіну, Івану Жахліваму, Муравёву, Салжаніцыну, Пушкіну, Ежову і г.д.
  • Слухай
    15.01.2026
    хм, дурнаваты ты зусім. Маё сцвярджэнне цалкам "справедливо и оправдано".
  • Слухайце
    15.01.2026
    Фядута, "Стаўленне да культуры — гэта не стаўленне да Пуціна". Гэтая "вялікая руская культура" выхавала і ўзгадавала пуціна і мільёны такіх жа, як ён, вар'ятаў і маньякаў. Таму стаўленне да гэтай "культуры" адпаведнае (свае "разумныя" пасажы-аналогіі з нямецкай культурай і стаўленнем да яе пасьля 2-ай Сусветнай пакіньце сабе).
    Далей. "..знак імперскасці - насамрэч знак сапраўды распаўсюджвання ў свеце той ці іншай краіны". Гэта яшчэ што за бздура? Якая такая "распаўсюджанасць краіны ў сьвеце"? Чым яна вымяраецца, па вашаму? Колькасцю носьбітаў мовы? Тады якая-небудзь сучасная Гішпанія - гэта імперыя? Нічога агульнага з імперскасці і "ступені распаўсюджанасці ў сьвеце" няма. Нешта вы тут моцна не дадумалі.
  • Плян
    14.01.2026
    Дэколянізацыя маскоўскай імпэрыі , скорее деполонизация Беларуси, с последующим разделом Польши
  • Фядута не бачыць НІЧОГА ДРЭННАГА Ў Маскоўскім імперыялізме
    15.01.2026
    Дэколянізацыя маскоўскай імпэрыі ,

    «Адна з першых навін, якую я атрымаў, ужо калі знаходзіўся ў Польшчы, — гэта тое, што ў Кіеве (…) пачынаюць зносіць помнікі Булгакаву, Ганне Ахматавай», — расказаў былы палітвязень. Фядута напісаў сваёй сяброўцы ў Кіеве, што пазіцыю адносна Булгакава можа зразумець, бо раман пісьменніка «Белая гвардыя» сапраўды антыўкраінскі."
    да усяго гэтага , ён яшчэ і маскоўскі імперыяліст... , хто не бачыць НІЧОГА ДРЭННАГА Ў Маскоўскім імперыялізме. Цікава было бы пачуць думкі на гэты конт неверагодных, Ціханоўскай яе мужа і г.д
  • стаўленне да уZкай "культуры" ? цалкам адсутнічае, не наша афра- азія не цікава
    15.01.2026
    Дэколянізацыя маскоўскай імпэрыі , цалкам згодны і нам трэба выкарыстоўваць гэта акенца магчымасцяў ! Беларусь знаходзіцца паміж НАТА ( які вырабляе каля 60% сусьветнага ВУП) і Маскоўскай імперыяй ( менш за 1%) . З аслабленьнем Маскоўскай імпэрыі праз вайну ва Ўкраіне Крамлю патрэбная бясьпечная мяжа, каб пазьбегнуць прамога сутыкненьня з Захадам. У гэтай сытуацыі нейтральная Беларусь павінна стаць ключавой нейтральнай дзяржавай ў Еўропе , якая гарантуе стабільнасьць і пакой усім суседзям. 3 Прыклады з гісторыі : У 1955 годзе Захад і Бальшавіцкая імпэрыя падпісалі Аўстрыйскую Дамову, праз якую Аўстрыі: «была нададзеная незалежнасьць і адбылося вывад усіх акупацыйных войскаў у абмен на абавязак Аўстрыі да вечнага нейтралітэту». І гэтая дамова дзейнічае нават сёньня, 40 гадоў пасьля краху бальшавіцкай імпэрыі. . Калі бальшавікі акупавалі Манголію, яны маглі яе анэксаваць і «маскоўфікаваць», як яны зрабілі з многімі іншымі дзяржавамі і народамі. Але замест гэтага яны пакінулі Манголію як буфэрную дзяржаву з Кітаем, разумеючы, што гэта для іх найлепшае рашэньне. Гэта зрабіла мяжу з Кітаем удвая карацейшай, і нават сёньня Маскоўская імпэрыя мае добрыя дачыненьні з Манголіяй. Іншы прыклад, Ўругвай,быў створаны ў XIX стагодзьдзі як буфэрная дзяржава паміж Аргентынай і Бразыліяй, у ХХ стагодзьдзі замацаваў сваю ролю нейтральнага пасярэдніка, што дазволіла яму пазьбегнуць рэгіянальных войнаў і ўмацаваць дэмакратыю ды сацыяльную сыстэму. Усе гэтыя прыклады паказваюць, што нейтралітэт РБ — гэта не слабасць, а адзіная лагічная Стратэгія ў нашай геаграфічнай рэчаіснасці . Беларусь можа зрабіцца Аўстрыяй - Ўругваем Усходняй Эўропы. І у практычнай лёгіцы Трампа, які вядомы сваімі міравымі дамовамі і кампрамісамі, гэта адзіны шлях, дзе ўсе бакі перамагаюць, Захад і Маскоўская імпэрыя атрымліваюць: стабільную — бясьпечную, ПАКОЙНУЮ мяжу, а мы беларусы — нацыянальную дзяржаву , свабоду, дэмакратыю, і дабрабыт.
  • Юзік
    14.01.2026
    Зараз як пачнеце ўсур’ёз, так? Як пачнеце!!
  • мы ахвяры вашага імперыялізму
    15.01.2026
    Плян, ваша маскава вядзе вайну і вашы 90% за гэта , а у нас 90% супраць вайны, мы ахвяры вашага імперыялізму, а вы газі усе , ад пушкіна да дугіна.
  • улюбёны “філёзаф”, пісьменьнік і публіцыст Пуціна Іван Ільін
    15.01.2026
    Плян,
    «Маскоўская імпэрыя — самая агідная, ванітава-мерзьлівая краіна за ўсю гісторыю сьвету. Метадам адбору там вывелі жахлівых маральных вырадкаў, у якіх самае паняцьце Дабра і Зла вывернутае навыварат. Гэтая імпэрыя ўсё сваё існаваньне гандлюе брудам і адначасова хоча ўтапіць у ім увесь сьвет».

    — улюбёны “філёзаф”, пісьменьнік і публіцыст Пуціна Іван Ільін
  • І рдк
    15.01.2026
    Слухайце, а яшчэ гэтая самая культура выхавала байцоў РДК. І каліноўцаў (да-да, не забываем, што рускую літаратуру ў нас выкладаюць нараўне з рускай). І, нават, украінцаў.
    А Садама Хусэйна, між тым выхаваў Хэмінгуэй - садам абрадаў "Старык і мора". Сучасных немцаў выхавала амаль тая жа культура, што і немцаў трэцяга рэйху. Як і італ'янцаў часоў дучэ і сучасных
  • 777
    15.01.2026
    Придет время все поставят на место
  • Найперш не галасі!
    15.01.2026
    І рдк, Пакажыце як руская культура каго выхоўвае. Пасля будзеце сцвярджаць, каго і як выхавала.
    Пакажыце, як выхоўвае нямецкая культура.
    Ці італьянская.
    Тады будзе прадметная размова.
    Пра абмежаванасць рускага культурнага дыскурсу рабствам і некрафіліяй я тут выказваўся неаднойчы - з іменамі і тэмамі, датамі, і з фенаменальнымі лічбамі наўмысных забойстваў сёння.

    "Калі я чую слова культура, мая рука хапаецца за пісталет"
    (с) Гебельс. Гэта пра нямецкую культуру і гітлерызм.

    Датычна Беларусі, давайце прадметна пагаворым пра ролю беларускае культуры ў Беларусі.
    І ці зрабіла нас культурнымі менавіта руская культура.
  • з пушкіным і дастаеўскім заўсёды прыходзяць муравёў, жукаў, iван жахлівы, cталін і г.д
    15.01.2026
    І рдк,

    «Вы, спадар, зусім заблыталіся: з пушкіным і дастаеўскім заўсёды прыходзяць муравёў, жукаў, iван жахлівы, cталін і г.д. Пуцінскі каза́лік (qazaliq ) — напады на Чачэнію, Малдову, Грузію і Ўкраіну — служыць легітымацыяй ягонага мангольскага права на ўладу у вачах мангольска‑маскоўскіх імпэрыялістаў. Кожная з гэтых гвалтоўных нападаў функцыянуе ня толькі як заваёва, але і як рытуал палітычнай валідацыі, што паўтарае старую стэпавую традыцыю, дзе паспяховыя каза́лікі замацоўвалі ўладу. Пасьпяховы каза́лік робіць больш, чым проста забясьпечвае тэрыторыю; ён дае ідэалягічнае апраўданьне самому існаваньню Мангола - Маскоўскай імпэрыі. Што дазваляе Маскве падаваць сябе як нібыта законны імпэрскі цэнтар, утрыманы сілай і мітамі і імперскімі казкамі .
  • час імперый прайшоў, Ў Вольнага свету 60% сусветнага ВУП
    15.01.2026
    777, усё так, час імперый прайшоў, Ў нас Вольнага свету 60% сусветнага ВУП , a ў маскоўскай імперыі - 1% . Венесуэла пачала аднаўляць здабычу нафты пад кантролем ЗША, хутка Сібір, і Іран пачалі аднаўляць здабычу нафты пад кантролем ЗША. Д. Трамп ведае справу Р. Рэйгана файна !
  • Найперш не галасі!
    14.01.2026
    Давайце. Я згодзен, давайце адрозніваць.
    Давайце "знак імперскасці" адрознім, ізалюем і закапаем на самае дно кантэйнера з радыёактыўным смеццем.
    Толькі скажыце як.
    Не профі, але мог бы паразважаць з Фядутам пра дынаміку ад "залатога веку" да "сярэбранага веку".
    Ды паразважаць пра іх я магу, але адрозніваць ня ведаю як.
    Аляксандр Фядута - філолаг, прафесійны пушкініст, аўтар дысертацыі "Пушкин и читатели", таксама не здолеў нават падказаць.
  • нашы ЦУДОЎНЫЯ НАЦЫЯНАЛЬНЫЯ КУЛЬТУРЫ
    15.01.2026
    Найперш не галасі! , "Аляксандр Фядута - філолаг, прафесійны пушкініст, аўтар дысертацыі "Пушкин и читатели", таксама не здолеў нават падказац"

    іншымі словамі імперыяліст ці служка імперыі пыха. І навошта Незалежнай РБ ці УР, ГЭТА УСЁ ? Калі ёсць арыгіналы, Францыя , ЗША, etc. і нашы ЦУДОЎНЫЯ НАЦЫЯНАЛЬНЫЯ КУЛЬТУРЫ ?
    Я заўсёды знаходзіў дужа сьмешным, як адэпты бальшавіцкай і пуцінскаі імпэрыі прадстаўляюць сябе праціўнікамі антыкаляніялізму і антыімпэрыялізму, у той час як з задавальненьнем практыкуюць абодва гэтыя рэчы ў Цэнтральнай Азіі, Паўночным Каўказе, краінах Балтыі, ў нас ў Беларусі і г.д. ТРЭБА заўсёды памятаць старую прымаўку: зьвяртай увагу на тое, што нехта робіць, а не на тое, што ён кажа.
  • арда прасоўвае палітыку "падзелу сфер уплыву" праз сваю агентуру і ружовых поні
    15.01.2026
    Найперш не галасі! , арда прасоўвае палітыку "падзелу сфер уплыву" праз сваю агентуру і ружовых поні наратывы аб гістарычнай цэнтрабежнасці мангола - маскоўскага улуса ў адносінах да "памежных" з ёй незалежных краін праз прапаганду "йызыка Пушкіна і Достоевского".
  • EU
    14.01.2026
    А чем Владимир Высоцкий не угодил?
  • дэкаланізацыю не спыніць
    15.01.2026
    EU, служка маскоўскіх акупантаў, у нас ёсць нашы героі, іван, зразумей ты , што дэкаланізацыю не спыніць вам не як. Ў нас 60% сусветнага ВУП ў вас 1%
  • Берлін-Масква на сувязі?
    14.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • не поэтому
    14.01.2026
    [Украина] будет переустроена, переучреждена и возвращена в свое естественное состояние части русского мира. (с) Такія прычыны выкладзены ў артыкуле "Наступленіе россіі і нового міра" 2022-га, скажаць іх не трэба - Інтэрнэт усё памятае. Чыста нацысцкая экспансія ў духу заваёвы Lebensraum. У гэтым артыкуле, дарэчы, ні слова пра Пушкіна. Навошта чыста расейскія гастранамічныя дэвіяцыі тыпу людажэрства і крывавую смагу хаваць за партрэтам эфіопскага паэта?! Незразумела.
  • Імперскі шавініст Пушкін аб гераічным антыкаляніяльным Паўстанні 1830-1831
    15.01.2026
    не поэтому, Імперскі шавініст Пушкін аб нашым гераічным антыкаляніяльным Паўстанні 1830-1831

    КЛЕВЕТНИКАМ РAСEИ.

    О чем шумите вы, народные витии?
    Зачем анафемой грозите вы pосeи?
    Что возмутило вас? волнения Литвы?
    Оставьте: это спор славян между собою,
    Домашний, старый спор, уж взвешенный судьбою,
    Вопрос, которого не разрешите вы.

    УЖЕ ДАВНО МЕЖДУ СОБОЮ
    ВРАЖДУЮТ ЭТИ ПЛЕМЕНА;
    Не раз клонилась под грозою
    То их, то наша сторона.
    КТО УСТОИТ В НЕРАВНОМ СПОРЕ:
    КИЧЛИВЫЙ ЛЯХ, ИЛЬ ВЕРНЫЙ РУСАК?
    СЛАВЯНСКИЕ ЛЬ РУЧЬИ СОЛЬЮТСЯ В УССКОМ МОРЕ?
    Оно ль иссякнет? вот вопрос.
  • не бачыць НІЧОГА ДРЭННАГА Ў Маскоўскім імперыялізме
    15.01.2026
    не поэтому, да усяго гэтага , ён яшчэ і маскоўскі імперыяліст... , хто не бачыць НІЧОГА ДРЭННАГА Ў Маскоўскім імперыялізме. Цікава было бы пачуць думкі на гэты конт "неверагодных", Ціханоўскай яе мужа і г.д

    «Адна з першых навін, якую я атрымаў, ужо калі знаходзіўся ў Польшчы, — гэта тое, што ў Кіеве (…) пачынаюць зносіць помнікі Булгакаву, Ганне Ахматавай», — расказаў былы палітвязень.

    Фядута напісаў сваёй сяброўцы ў Кіеве, што пазіцыю адносна Булгакава можа зразумець, бо раман пісьменніка «Белая гвардыя» сапраўды антыўкраінскі"
  • Фядуце , паглядзі лекцыю прафесара Эвы Томпсан
    15.01.2026
    Імперскі шавініст Пушкін аб гераічным антыкаляніяльным Паўстанні 1830-1831,
    +1! Фядуце , не нясі лухту, смешна слухаць, паглядзі лекцыю прафесара Эвы Томпсан, Маскоўскай культура цалкам драпежна ІМПЕРЫЯЛІСТЫЧНАЯ - Ад пушкіна да дугіна .
    "І давайце адрозніваць знак імперскасці (як зараз прынята казаць, а насамрэч знак сапраўды распаўсюджвання ў свеце той ці іншай краіны) ад сапраўднага чытання, слухання музыкі, візіту ў тэатр альбо ў кіно, да жывапісу. Давайце адрозніваць»."
  • У мэтадалягічным сэнсе трэба дээўрапеізаваць любы аналіз палітыкі Масковіі
    15.01.2026
    Імперскі шавініст Пушкін аб гераічным антыкаляніяльным Паўстанні 1830-1831,

    Спадары, «У мэтадалягічным сэнсе трэба дээўрапеізаваць любы аналіз палітыкі Масковіі».
    — Томас Ґомар, 2006
    i
    «Пачнём з гэтага відавочнага факту: Масковія зусім не належыць да Эўропы, а да Азіі. Адсюль вынікае, што ацэньваць Масковію і маскавітаў паводле нашых эўрапейскіх стандартаў — памылка, якой трэба пазьбягаць».
    — Ганзаґ дэ Рэйнольд, 1950
  • Што
    15.01.2026
    Фядуце , паглядзі лекцыю прафесара Эвы Томпсан, а якая культура не драпежная? Грэкі любяць захопнікаў Аляксандра македонскага, італ'янцы ганарацца рымскім, абсалютна крывавым, мінулым і цэзара, які генацыдзіў галлаў як мясцовы Гітлер, немцы паважаюць нацыстаў Гомеля, палякі - Пілсудскага, які знішчаў беларусаў, французы багатвараць Напалеона - захопніка і узурпатара.
    Калі не займацца чэррыпікінгам, то цудова бачна, што руская культура нічым у драпежніцтве не адрозьніваецца ад іншых
  • Карл Маркс : Паходжаньне Масковіі ляжыць у крывавай дэградацыі мангольскага рабства
    15.01.2026
    Што,
    "Грэкі любяць захопнікаў Аляксандра "

    І мы любім Аляксандра М. Дзе ваш любы Маскоўскі улус і дзе наш Аляксандр М.... Вось, наш што ваш ідал Карл Маркс напісаў 1856

    «Паходжаньне Масковіі ляжыць у крывавай дэградацыі мангольскага рабства…
    “паўазіяцкая” пагроза для “Эўропы” і “цывілізацыі”…
    маскавіты — гэта не славяне; яны ўвогуле не належаць да інда‑ґерманскай расы, яны des intrus [уцяры], якіх трэба загнаць назад за Дняпро».

    Карл Маркс (1856–57 / 1873)
  • Найперш не галасі!
    15.01.2026
    У мэтадалягічным сэнсе трэба дээўрапеізаваць любы аналіз палітыкі Масковіі,
    Калі ў самой Расіі хтосьці будзе гучна прыпісваць рускую культуру да еўрапейскай, яго неўзабаве запішуць ў "іноагента" і ворага "великой русской культуры". Сам унутраны расійскі дыскурс за межамі Расіі выглядае страшэннай русафобіяй. ))
  • На рускай наш Статут надрукаваны
    15.01.2026
    Найперш не галасі! , "рускую культуру" Не "рускую", а расейскую, або, акадэмічна, — мангола‑балгарскую. На рускай наш Статут надрукаваны — пачытай, ён нашмат лепшы і патрэбнейшы за афра‑азіятаў пушкіна і дугіна.
  • да сівой Русі, Мангольскі улус цара Джучы не мае не якога дачынення
    15.01.2026
    На рускай наш Статут надрукаваны, усё так да сівой Русі, асабіста нашай Полацкай, Мангольскі улус цара Джучы не мае не якога дачынення
  • Cymus
    15.01.2026
    «калі страляюць пушкі, музы маўчаць» - як могуць страляць скрыначкі?
  • не разумее драпежнай сутнасці мангольскай імпэрыі
    15.01.2026
    Cymus, "як могуць страляць скрыначкі?"
    Мангольскія імперыялістычныя страляюць яшчэ як. Шмат хто тут не разумее драпежнай сутнасці мангольскай імпэрыі. Мангольская імпэрыя можа існаваць толькі тады, калі яна пашыраецца. Памятаеш, што зрабіў хан путін найперш, калі яму перадалі мангола‑маскоўскі трон ад сьмяротна хворага, прасякнутага алькаголем хана ельцына? Падаецца, што Трамп разумее гэты мэханізм і працуе над поўнай дэкалянізацыяй маскоўска‑мангольскай імпэрыі.
  • Берлін-Масква на сувязі?
    15.01.2026
    Алексіевіч бароніць расейшчыну? Так. Чаму тады выдаляецца каментар на гэты конт?
  • Маскоўскі імперыялізм брыдкая і небяспечная дзеля РБ пачвара
    15.01.2026
    Берлін-Масква на сувязі? , Алексіевіч (ахвяра маскоўскага імперыялізму ) кажа нам ВОЛЬНЫМ Літвінам - што лабзаць Маскоўскі імперскі бот трэба, і нават TREBA ганарыцца гэтым ! Раней я спрабаваў абараняць Святлану , рацыяналізаваў яе імперыялістычнае "левацтва", алеж больш не буду , Маскоўскі імперыялізм брыдкая і небяспечная дзеля РБ пачвара (ад якога трэба пазбаўляцца кожны дзень), А НЕ ЦЫВІЛІЗАЦЫЯ як кажа Алексіевіч
  • Навошта
    15.01.2026
    Навошта Фядута фатаграфуецца ў вобразе дамініканскага манаха? Хоча надаць нябесную вартасць сваім фантазіям, замацаваным арэолам (сапраўднага) пакутніцтва?

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць